וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסעת באור אדום? עבירה הלכתית

יוני מנדל

21.3.2007 / 12:04

לפחות בדובאי, שם מנסים ללא הצלחה להילחם בתאונות הדרכים. כעת מגוייסת הדת למאבק - פתווה נגד עבירות התנועה

לא רק בישראל, אלא גם בנסיכות הקטנה דובאי שבמפרץ הפרסי שוברים את הראש איך לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות הדרכים. במדינה בה חיים מיליון בני אדם נהרגים בממוצע שבעה בני אדם בשבוע, ובממשל החליטו להילחם בתופעה בדרך דתית.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון מדווח, כי בדובאי מקווים שהוצאתה של "פתווה" (פסק הלכה) איסלמית האוסרת נסיעה באור אדום ונסיעה במהירות גבוהה, עשויה להשפיע יותר מאשר חוקי המדינה.

ראש מועצת פסקי ההלכה בדובאי, ד"ר אחמד אל-חדאד, כתב את הפתווה ונימק אותה מבחינה דתית ואתמול היא נחתמה באופן רשמי. בפתווה מודגש, כי נסיעה באור אדום ובמהירות מוגברת מסכנת חיי אדם ולפיכך מהווה עבירה על חוקי ההלכה האיסלמית (שריעה). לדברי אל-חדאד, "נסיעה מסוכנת עלולה לפגוע בבני אדם, והאיסלם אסר התנהגויות שעשויות לגרום למוות ברשלנות". הוא חותם את פסק ההלכה במילים – "נסיעה שכזו אסורה מבחינה הלכתית".

"בדובאי מתייחסים לדת ברצינות"

ברשות הסטטיסטיקה בדובאי מאשרים שאכן מדובר במכת מדינה. לפי נתוני הרשות, בדובאי חלה בשנה האחרונה בלבד עליה של 11.5% במספר ההרוגים בתאונות דרכים.

עם זאת, לפחות על פי דבריו של מנהל מחלקת התנועה בדובאי, המהנדס בדר א-סירי, הפתווה עשויה להיות הפתרון שיגאל את דובאי מתאונות הדרכים. לדבריו, "החשיבות שמייחסים תושבי דובאי לאלמנטים דתיים, עשויה לגרום להם לקחת את הפתווה הזו ברצינות, לנהוג יותר בזהירות - ולגרום לפחות הרוגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully