וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: כנראה שעיני התאהב בדרמה

21.3.2007 / 19:38

אולמרט בירך על סיום השביתה אך לא היסס לעקוץ את יו"ר ההסתדרות. אחה"צ נחתם הסכם שלפיו ההסתדרות תשלם שכר ב-10 רשויות שלא חתמו על הסכם הבראה

השביתה הכללית במשק, שנפתחה בשעה 9:00 בבוקר הסתיימה. יו"ר ההסתדרות עופר עיני ומנכ"ל משרד ראש המממשלה רענן דינור חתמו על הסכם שיביא לפתרון סוגיית הלנת השכר ברשויות המקומיות.

עיני אמר היום בתום המשא ומתן כי הוא "שמח לבשר שכל המשכורות ישולמו לכל עובדי הרשויות המקומיות והמועצות הדתיות היום ומחר. חלק מהעובדים קיבלו את משכורתם כבר היום. אני יכול להכריז על סיום השביתה הכללית במשק, ולאשר לכל העובדים לשוב לעבודה סדירה".

בהתייחסו לעשר הרשויות המקומיות שטרם חתמו על הסכם הבראה אמר עיני כי "ההסתדרות תיתן מימון ביניים לעשר הרשויות הבעייתיות". זאת, עד להעברת כספי הממשלה לרשויות אלה תוך מספר חודשים, אז ייאלצו להחזיר את חובן להסתדרות.

"לא נהסס לשבות שוב"

עיני הוסיף "כשנכנסתי לתפקידי אמרתי שלא אתן לחרפה הזו להימשך ואני שמח שהצלחנו למחוק אותה. בנוסף, הצלחנו להשיג סנקציה הרתעתית, לפיה ראש עיר שילין שכר עובדיו במשך יותר מחודשים יודח באופן אוטומטי".

הוא הדגיש כי הוא מצטער על כך שנזקק לאמצעי חמור כמו השביתה על מנת לסיים את משבר השכר, אולם הבהיר כי לא יהסס לשוב ולהשתמש בו במקרה הצורך. לדבריו, "עדיין יש בעיה של אי העברת ההפרשות והקופות. אנו מקווים שבית הדין יפתור גם את הפרשה האומללה הזו. אם לא, נאלץ לפתור אותה בדרך זו".

ראש הממשלה אהוד אולמרט מתח ביקורת הערב על דרך התנהלותו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ואמר "כנראה שעיני התאהב בדרמה". עם זאת, אולמרט ברך על ההסכם שהושג הערב בין המדינה לוועד הפועל, שהביא לסיום השביתה הכללית במשק. כך דווח בגלי צה"ל.

דיון ארוך בלשכת נשיא ביה"ד

על פי ההסכם, הרשויות המקומיות יתחייבו להציג אסמכתאות על הפקדת הכספים בחשבונות העובדים ותשונה פקודת העיריות כך שיהיה אפשר להדיח ראש עיר שהלין את שכר עובדיו. קרן השביתה של ההסתדרות תשלם את שכרן של 10 רשויות שטרם חתמו על הסכם הבראה.

עיני, דינור, מנכ"ל משרד הפנים רם בלינקוב ומנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב התכנסו היום בלשכתו של נשיא בית הדין לעבודה סטיב אדלר, לדון בהסכם הפסקת השביתה הכללית במשק שהחלה הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully