וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדי.ג'יי. הראשון חוגג 90

21.3.2007 / 7:16

רון דיגינס היה טכנאי רדיו שהרכיב מערכת סאונד. עד היום הוא מתקשה להבין שהעניין תפס, ובגלל זה הוא לוקח רק 50 פאונד למסיבה

רון דיגינס, הדי. ג'יי. הראשון בעולם, חוגג יום הולדת 90. דיגינס, ממחוז לינקולנשייר בבריטניה, בנה את עמדת התקליטנות הראשונה כבר ב-1949 בעזרת נסיונו כטכנאי רדיו. דיגניס יצר במו ידיו את ה"דיגולה" – עמדת סאונד ניידת המכילה שני מדפי תקליטים, אורות, מיקרופון, מגבר ועשרה רמקולים.

"לא המצאתי כלום", מצטנע דיגינס, "פשוט הרכבתי את הדברים הקיימים בצורה שונה". לעומתו, לזלי רייט, עורכת "די.ג'יי. מגזין", מתעקשת ש"רון דיגינס התחיל את הכל".

דיגינס נהג להשתמש בדיגולה לאירועים מקומיים כמו ימי ספורט בבתי ספר או מסיבות שנתבקש להגיע אליהן מראש. "אנשים חלפו על פני המשרד שלי, ראו את הדיגולה, ושאלו אם אפשר להשתמש בה למסיבות ריקודים".

השאר היסטוריה. על פי ההערכות, רון תיקלט ביותר מ-20 אלף מסיבות לפני שהניח לדיגולה סופית ב-1995. ולמרות הכל, דיגינס לא היה פופולרי בקרב כולם. "איגוד המוזיקאים לא ממש אהב אותי", מספר דיגינס, "השארתי אותם ללא עבודה, נהגתי לקבל מהם עשרות מכתבים זועמים בכל יום".

דיגינס הוא לא אחד מהדי.ג'יים של היום, שיכולים להרוויח גם 20 אלף פאונד ללילה בודד של תקלוט. לדבריו, "אף פעם לא שיערתי שזה יסחוף, כנראה בגלל זה הסכום הגדול ביותר שביקשתי היה 50 פאונד למסיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully