וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מזון שמן מגביר הסיכון לסרטן השד

21.3.2007 / 7:21

מחקר אמריקאי שבחן 188,700 נשים בגיל המעבר, מצא קשר מובהק בין צריכת מזונות עתירי שומן, לבין הסיכון לחלות בסרטן השד

מחקר רחב היקף מצביע על קשר בין אכילה של מזונות עתירי שומן לבין הסיכון לחלות בסרטן השד בקרב נשים בגיל המעבר. המחקר מצא כי צריכה של אחוזי שומן גבוהים מגדילה את הסיכון לחלות בסרטן שד, אולם מחקרים אחרים שבדקו לא הובילו לתוצאות חד משמעיות בעניין.

המחקר, שנערך בארה"ב, בחן 188,700 הרגלי תזונה של נשים, ומצא קשר משמעותי בין סרטן שד לאכילת מזונות עתירי שומן. במחקר נשאלו נשים בגילאים שבין 50 ל-71 על הרגלי האכילה שלהן תוך התמקדות ב-124 מזונות שונים, במדרג שבין "אף פעם" ל-"שש פעמים ביום". לאחר מכן נעשה מעקב של ארבע שנים על הנשים במחקר.

מתוך כל הנשים במחקר, 3,501 פיתחו גידול בשד במהלך המחקר, מבין הנשים שאכלו את כמות השומן הרבה ביותר, נמצא כי סיכונן לחלות גבוה ב-11% משאר הנשים. חשוב לציין, כי מבין הנשים שהסיכון שלהן לחלות גדול יותר, יש אחוז גדול של נשים שקיבלו טיפול הורמונלי, שכבר נקשר בעבר לסיכון גדול יותר לחלות בסרטן השד.

עורכת כתב העת של המכון לחקר הסרטן אמרה כי "במחקר הגענו למסקנה שיש קשר מובהק בין צריכת שומן לסיכון לחלות בסרטן השד". ב-BBC דווח, כי במכון לחקר הסרטן טוענים שהסיבה לכך שמחקרים אחרים לא מצאו קשר כה מובהק, נעוצה בכך שהמשתתפות בהם צרכו 20% או פחות שומן, ולכן היה קשה להבחין בהבדל. עוד נטען, כי צריכת שומן מגרה ייצור הורמונים, ובדרך זו משפיעה על הסיכון לחלות בסרטן השד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully