וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כבל: "רשות השידור היא 'מת חי'"

וואלה! ברנז'ה

19.3.2007 / 16:39

השר אמר את הדברים בישיבה של ועדת החינוך של הכנסת. יו"ר רשות השידור משה גביש: "הסכמי העבודה ברשות מושחתים"

השר הממונה על רשות השידור, איתן כבל, הופיע היום בפני ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת והציג את מדיניותו בנוגע לרשות :"רשות השידור בקריסה מוחלטת. אין לרשות תקציב, משדרים, ציוד, הארכיון הולך ומתפורר. אני מחפש דרך להחזיק את הרשות בחיים, כי היא 'מת-חי'. סיימנו את הכנת חוק רשות השידור החדש, ואביא אותו לקריאה ראשונה בתחילת מושב הקיץ. בחוק החדש, הוצאתי את הפוליטיקה מהרשות. אני משתדל לא לנהל קרב שכבר הסתיים, אלא לראות את עתיד הרשות ל-10 השנים הקרובות. היום, רואים ערוץ 11 רק כשרוצים לצפות בערוץ 10: לוחצים 11 ויורדים אחד עם השלט. "

כבל הוסיף ואמר: "אני בעד העובדים, אך לא אתמוך בהם בכל מחיר. קיבלתי הבטחה מראש הממשלה ומהאוצר לכסף נוסף לרשות, כדי לדאוג לתנאים הוגנים לעובדים, שיפרשו. תמיד יהיו כוכבים במספר מצומצמם בשכר מבחוץ, שיקבלו שכר בהתאם. אני מצפה מהח"כים לגיבוי במהלך זה, בין היתר באמצעות אישור גביית אגרה ראויה, שהיא הנמוכה מכל ארצות אירופה. אני רואה את חודש מאי-יוני כקו פרשת מים, אז אני רוצה לראות אז את הקטר הכבד של הרשות על המסילה. אני רואה את המהלך שלי ככוללני, ואיני מוכן לטלאי על טלאי שיהיה רק מצג שווא. אני רואה בחדשות ואקטואליה עוגן לרשות. "

יו"ר רשות השידור החדש, משה גביש השתתף בדיון ואמר: "רשות השידור אינה ממלאת את תפקידה לפי חוק. בין היתר, כי אין לה כסף. האגרה קוצצה בשליש, ולקראת סוף השנה יש סיכון שנאלץ לסגור את הרשות. יש לרשות ארכיון שהוא הנשמה וההסטוריה של עם ישראל, אך הוא בסכנת התפוררות.

"לפני שלושה ימים, כשירד גשם, הוא נכנס לאולפן והיה עלול להרטיב את חוטי החשמל. היתה סכנה שהרדיו לא ישדר באותו יום. את השידור בערבית שומעים היטב בבני ברק, אך לא במשולש ובנצרת, כי אין שם משדר. שם, שומעים אל ג'זירה. הסכמי העבודה כיום מושחתים. איני מאשים בכך רק את העובדים. ההנהלה ומשרד האוצר חתמו איתם על הסכמים אלה, על פיהם, למשל, טכנאי העובד מ-17:00 אחה"צ עד חצות, מגיש דו"ח לפיו החל לעבוד ב-8:00 בבוקר. צריך לחשוב על פיצוי הולם לעובדים הפורשים. לרבים מהם שכר הבסיס הוא 5,000 שקל, ובשל שעות נוספות ותוספות, מקבלים שכר של 11,000 ¤. הפנסיה שיקבלו - רק 3,500 ¤. זה לא ייתכן. בלי שנקבל הלוואת גישור ממשרד האוצר, לא נוכל להתקדם. תכנית ההתיעלות של הפרישה תחסוך לרשות השידור כ-100 מליון שקל בשנה, מתוך תקציב של כ-850 מליון שקל. "

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully