וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: אם אין שכר מחר - יש שביתה

19.3.2007 / 10:05

יו"ר ההסתדרות דחה אמש את הצעת האוצר לצמצם את מספר העובדים ששכרם מולן ל-650 והודיע: שכר לכלל העובדים - או שביתה ברביעי

שר האוצר, אברהם הירשזון, שר הפנים רוני בר-און ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לא הצליחו להתקדם לקראת הסכם בפגישתם אמש בירושלים. לאור זאת, כרגע מסתמן כי ביום רביעי הקרוב המשק יושבת עקב הלנת השכר ברשויות המקומיות ובמועצות הדתיות.

בראיון לקול ישראל אמר יו"ר ההסתדרות עופר עיני, כי "לצערי אני לא רואה שום נסיונות למנוע את השביתה. מה ששר האוצר אברהם הירשזון אמר לי אתמול זו בדיוק אותה הצעה שהוא אמר לי, לציבור, ולבית הדין הארצי לעבודה – זה אותו תקליט שבור".

בדיונים שנערכו אתמול דחה עיני את הצעת האוצר, לצמצם את מספר העובדים שלא מקבלים שכר ל-650, ההצעה שלטענתו היא "אותה הצעה מנובמבר". קובי הבר, ראש אגף התקציבים באוצר, אמר כי להערכתו ניתן לפתור את המשבר בכל הרשויות המקומיות, מלבד בתשע, עוד השבוע. בראיון לגלי צה"ל אמר הבר, כי "אם ההסתדרות תתייחס לשיקולים עניינייים בלבד, היא תחזור בה מכוונתה לשבות".

אולם עיני לא מוכן לפתרון חלקי, ואמר כי "ראש הממשלה הבטיח שאחרון העובדים יקבל את שכרו. עברו כמעט שלושה שבועות, ואף עובד לא קיבל את שכרו. באופן חד משמעי – אם הדבר לא ישתנה, תחל שביתה ביום רביעי בשש בבוקר". הוא קרא לאולמרט "לכנס את השרים לישיבת חירום ולהורות להם לשלם לאלתר את שכר העובדים כפי שהבטיח".

עיני אמר כי הוא אינו אופטימי, משום שלדבריו, "אתמול עלו אותן הצהרות שעלו לפני שלושה חודשים. גם אתמול הם (האוצר והממשלה) ביקשו עשרה ימים, אותו תקליט כמו ששמעתי בנובמבר. צריך למחוק את החרפה שעובד קם לעבודה ולא מקבל את שכרו".

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מתנגד לכוונת ההסתדרות להשבית את המשק. לדבריו, "לחלק מעובדי הרשויות המקומיות אכן נגרם עוול מתמשך ובלתי נסבל, אולם הפתרון אינו בשביתה כללית במשק כולו או בחלקו". לין הודיע כי במידה וההסתדרות תכריז על שביתה כללית במשק, איגוד לשכות המסחר יפנה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה כנגד השבתת המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully