וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישית מהישראלים סומכים על גאידמק

18.3.2007 / 18:30

סקר חדש בדק למי יפנו אזרחי ישראל אם יקלעו למצוקה. אחרי גאידמק צועדים הרב פירר, השר הרצוג ו"הרנטגן". אולמרט ופרץ? בסוף

יותר מחמישית מאזרחי ישראל יפנו ל[[ארקדי גאידמק]] במידה ויקלעו למצוקה, כך עולה מסקר שנערך לקראת כנס חיפה לאחריות חברתית שיפתח ביום שני באוניברסיטת חיפה. רק 2% מהנשאלים ענו שיפנו לראש הממשלה [[אהוד אולמרט]], ופחות מאחוז השיבו שיפנו לשר הביטחון [[עמיר פרץ]]. יותר מ-30% יסתדרו לבד, ולא יפנו לאיש.

מהסקר, שנערך ע"י מכון גאוקרטוגרפיה, עולה שאחרי גאידמק צועד הרב [[אברהם אלימלך פירר]], מקים אגודת "עזרה למרפא". כ-8% השיבו שיפנו לשר הרווחה החדש [[יצחק הרצוג]] וכ-4% מאמינים שהרב [[יעקב ישראל איפרגן]], "הרנטגן", יהיה זה שיסייע להם.

מה משמעותן של התוצאות? ד"ר עירית קינן, יועצת נשיא אוניברסיטת חיפה לאחריות חברתית ויו"ר הכנס, אומרת ש"הממצאים משקפים את תחושת הניכור והבדידות של האזרח שרק הולכת ומחמירה, ואת התנערותה של הממשלה מהאחריות לסייע לו".

תושבי הצפון לא מאמינים

מהסקר עולה שהפניה לעזרה היא גם עניין של מגדר ואמונה. גברים, מתברר, יעדיפו לפנות לארקדי גאידמק ויסמכו יותר מכל על שירותי הרווחה. נשים מאמינות דווקא ברב פירר ובעמותות.

בקרב הדתיים והחרדיים שהשתתפו בסקר, האמונה במוסדות הרווחה היא הנמוכה ביותר: רק כ-11% לעומת כ-24% בקרב חילונים ומסורתיים. לעומת זאת, הם מאמינים יותר בעמותות: כ-24% בקרב דתיים או חרדים לעומת 16% בקרב חילוניים.

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא שתושבי חיפה והצפון הם המאמינים הגדולים ביותר בגאידמק – כ-30% - אבל אחוז דומה מהם לא מאמין באף מוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully