וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה על סף הפיכה

שי אילן

18.3.2007 / 18:11

מנהיג האופוזיציה הפצוע אמר היום ש"רגע השחרור קרוב". מנהיגי אופוזיציה נעצרו בשדה התעופה כשניסו לעזוב את המדינה

מורגן צוונגיראי, מנהיג האופוזיציה בזימבבואה אמר היום בראיון ל – BBC, שהמצב במדינתו נמצא בנקודת מפנה. לדבריו של צוונגיראי המצב אמנם רע אבל רגע השחרור מתקרב וייתכן שסופה של הדיקטטורה קרוב. צוונגיראי, שהוכה בידי המשטרה ונפצע בראשו אחרי שהשתתף בהפגנה לא חוקית של האופוזיציה, אמר שמצבו הגופני השתפר מאוד. הפגיעה בצוונגיראי גררה גל של גינויים נגד משטרו של רוברט מוגבה בכל העולם.

בתוך כך מנעה הממשלה בזימבבואה מארבעה מנהיגים אחרים של האופוזיציה לעזוב את המדינה. שניים מהם ביקשו לטוס לדרום אפריקה כדי לטפל בפציעות שספגו מידי המשטרה בהפגנות. אחד מהם הוכה בשדה התעופה. מוגבה מחריף את הצעדים נגד מתנגדי משטרו ככל שהוא חש לחוץ יותר לפינה. היום קרא האיחוד האפריקאי לצדדים במדינה לנהל "דיאלוג בונה" ביניהם, כדי לפתור את המשבר המחריף.

בשנה ה-27 לשלטונו של מוגבה במדינה מגיעה האינפלציה ל-1,700 אחוזים בשנה. מאות אלפי בני אדם בזימבבואה סובלים מרעב, הבצורת מקשה על גידול עצמי של מזון ואי אפשר למצוא מוצרי יסוד בחנויות. בשנים האחרונות טענה האופוזיציה שהממשלה מזייפת את תוצאות הבחירות. כעת מנסה מוגבה לשנות את החוקה כך שיוכל להישאר שנתיים נוספות בשלטון. אלה הם מקצת מן הדברים שגרמו למתיחות הנוכחית במדינה.

בסוף השבוע האשים חתן [[פרס נובל]] לשלום הארכיבישוף דזמונד טוטו את מדינות אפריקה בכך ששתיקתם נוכח הדיכוי בזימבבווה היא מביישת. "מתי נגיד, אנחנו המנהיגים הדתיים והפוליטיים שהמצב הוא בלתי נסבל יותר"? שאל המנהיג הוותיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully