וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי הפרסום דורשים כי תיפסק בדיקת עמלות היתר

איילה צורף

18.3.2007 / 13:47

מנסים לייצר מחקר אודות הפעילות הכספית של הענף, שנועד לבלום את הבדיקה שעורך דרור שטרום. דאבוש: "שטרום ממשיך בבדיקתו"

משרדי הפרסום מעוניינים לערוך מחקר על היקף הכספים והעמלות שמגלגלת תעשיית הפרסום בישראל, אך נתקלו בסירוב של הממונה על ההגבלים - כך עולה ממכתב ששלח עורך הדין של איגוד משרדי הפרסום לראשי תעשיית הטלוויזיה ולנורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה.

מהלך זה - הניסיון לייצר מחקר אודות הפעילות הכספית של תעשיית הפרסום - נועד לבלום את הבדיקה שעורך דרור שטרום, מי שהיה הממונה על ההגבלים, וכעת עובד בעבור הרשות השנייה. מזה כחצי שנה עוסק שטרום בבניית דו"ח שבודק את נושא העמלות ועמלות היתר שמקבלים משרדי הפרסום מהמדיה (זכייניות הטלוויזיה, אתרי האינטרנט, העיתונים וכו').

לאחרונה פנה איגוד משרדי הפרסום לרונית קן, הממונה על ההגבלים, וביקש ממנה אישור לערוך שיחות ולקבל ממידע ממשרדי פרסום מתחרים ביניהם. "זאת, על מנת לקבל תמונת מצב כלכלית עדכנית על ענף הפרסום בישראל, לצורך העמדת דברים על מכונם, ובין היתר, נוכח הדיס-אינפורמציה והשמועות שהופצו בתקשורת בחודשים האחרונים", כתב עו"ד אלי זהר, המייצג את משרדי הפרסום, לממונה על ההגבלים.

"הדיס-אינפורמציה" עליה מדבר זהר, מקורה בראיון שערך TheMarker עם שטרום, בו הוא סיפר על עמלות גבוהות מאד שמקבלים משרדי הפרסום, אשר לדבריו, מעוותים את הפעילות הכלכלית של התעשייה כולה. דבריו אלו הוגשו לרשות בדו"ח ביניים שכתב שטרום ושדבריו הגיעו לידי TheMarker.

המחקר הנגדי שרצה האיגוד לערוך, אמור היה להיערך על ידי רו"ח סוארי וד"ר שיינין. "למרות הבטחת מנגנונים למניעת זליגת אינפורמציה בין חברות הפרסום, נענינו כי עריכת חוות דעת כלכלית כזאת עולה כדי הסדר כובל אסור, שלא ניתן לערכו ללא קבלת היתר ממערך ההגבלים העסקיים".

הנימוקים לפסילת המחקר על ידי הממונה על ההגבלים: "פרסום ממצאים והערכות לגבי ענף הפרסום, המבוססים על נתונים שהתקבלו גם מחברות הפרסום עצמם, מעלה חשש משמעותי ביותר לפגיעה בתחרות". לכן, כך סבורים ראשי תעשיית הפרסום, אם עליהם נאסר לבדוק על המערכות הכלכליות העומדות מאחורי תעשיית הפרסום - כך יש לאסור על בדיקה דומה שעורכת הרשות השנייה, ובראשה היו"ר נורית דאבוש.

בתגובה אומרת דאבוש: "כשיצאנו לבחינת הנושא, קיבלנו רוח גבית מהמשנה ליועמ"ש, דוידה לחמן-מסר, שאמרה שלמועצה יש זכות לטפל בסוגיה. נכון לימים אלה, דרור שטרום ממשיך בבדיקתו, וכשיסיים נאמר את דברנו".

לדברי דוברת הרשות השנייה, בימים אלה אמור שטרום להתחיל להיפגש עם ראשי תעשיית הפרסום בישראל, בטרם יכתוב את מסקנותיו הסופיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully