וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חשד להרעלה במזון כלבים וחתולים

הדר תדמור

18.3.2007 / 15:51

יצרנית מזון לבע"ח קראה להחזרתן של פחיות ושקיות של מזון רטוב בארה"ב, קנדה ומקסיקו לאחר 10 מקרי מוות של כלבים וחתולים

חברת מניו פודס (Menu Foods), יצרנית מותגים שונים של מזון חתולים וכלבים, הודיעה על החזרתם למפעלים של כ-60 מיליון ארגזים של מזון רטוב לחיות הבית, שנמכרו בארצות הברית, קנדה ומקסיקו. זאת, לאחר דיווחים במדינות אלה על כשלים בתפקוד הכליות של חתולים וכלבים שאכלו מן המזון. חלק מהכשלים היו קטלניים.

מניו פודס, בבעלותה של ענקית המוצרים לצרכן פרוקטור אנד גמבל וחברת מניו פודס הקנדית, קראה לבעלי הכלבים והחתולים להחזיר מזון רטוב בשימורים או מזון רטוב בשקיות, אשר יוצר בין התאריכים 3 בדצמבר 2006 ו-6 במרץ 2007. בין המותגים אשר מיוצרים על ידי מניו פודס: יוקנובה, בסט צ'ויס וסאיינס דיאט. את הרשימה המלאה למוצרים להחזרה פרסמה החברה באתרה, www.menufoods.com. המוצרים להחזרה נושאים קודים הנעים בין המספרים 6339-7073, ואחריהם הקוד 4197.

החברה הודיעה כי כ-10 חתולים וכלבים מתו ומספר לא ידוע של כלבים וחתולים לקו בכשלים בתפקוד הכליות. מבדיקת מעבדה של המזון נמצא קשר ישיר בין המזון הרטוב והמחלות. אותם מוצרי מזון לבעלי חיים נמכרו בחנויות כמו קרוגר, וול מארט, פטסמארט ועוד.

התלונות על המזון הלקוי הביאו לפתיחה של חקירה במנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA). מפעלי מניו פודס בארצות הברית וקנדה מייצרים למעלה ממיליארד ארגזים של מזון לבעלי חיים בשנה. לפי מומחים בתעשיית המזון לבעלי חיים, החזרת המוצרים תעלה למניו פודס 26-34 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully