וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מוטרדת ממצע ממשלת הרשות

17.3.2007 / 2:09

משרד החוץ של ארה"ב מסר כי הסעיף המכיר בזכות למאבק בישראל סותר את דרישת הקוורטט. האיחוד האירופי בירך על הקמת הממשלה, אך ציין כי יבחן את המצע ואת פעולות הממשלה

ארצות הברית מוטרדת מהסעיף במצע ממשלת האחדות הפלסטינית המכיר בזכות למאבק בישראל. דוברת משרד החוץ בוושינגטון אמרה אמש, כי הסעיף סותר את דרישת הקוורטט מהפלסטינים להתנער מאלימות. בקול ישראל דווח, כי היא גם הביעה אכזבה מאמירתו של ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה, כי המאבק המזויין על כל צורותיו הוא זכות לגיטימית של העם הפלסטיני.

כתב "הארץ" עמירם ברקת ושירות "הארץ" מוסיפים:

האיחוד האירופי בירך על הקמת הממשלה הפלסטינית החדשה, אך נמנע מהכרה בה. בהודעה של נשיאת האיחוד, גרמניה, צוינה נכונותו של האיחוד לעבוד עם ממשלה פלסטינית שתאמץ מצע המשקף את עקרונות ה[[קוורטט]], ולסייע לה. "האיחוד יבחן בקפידה את המצע ואת הפעולות של הממשלה החדשה ושריה", נאמר בהודעה.

ההודעה קראה גם לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, ולשחרור המחוקקים הפלסטינים שנעצרו על ידי ישראל. כמו כן הצהירה נשיאת האיחוד על מחויבות האיחוד לעזרה הומניטרית לפלסטינים, באמצעות המנגנון "עוקף הממשלה" שהוקם, שדרכו מועברים כספים למנגנון הנשיאותי של אבו מאזן.

גם שרת החוץ של בריטניה, מרגרט בקט, בירכה את אבו מאזן על מאמציו להשיג פיוס בין הפלסטינים, שהביאו לדבריה להקמת ממשלת האחדות. היא ציינה כי הממשלה החדשה תיבחן לפי מצעה ולפי פעולותיה, והדגישה כי בריטניה תהיה מוכנה לעבוד עם ממשלה שתקבל את תנאי הקוורטט.

שר החוץ של גרמניה, פרנק-ולטר שטיינמאייר ומתאם מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, חאווייר סולאנה, ידונו ביום שני עם שרת החוץ של ארה"ב, קונדוליזה רייס, בתגובות להקמת ממשלת האחדות.

נורבגיה: מכירים בממשלה

מוקדם יותר הודיעה נורבגיה כי היא מכירה בממשלת האחדות הפלשתינית ותשתף עמה פעולה. ראש ממשלת נורבגיה, ינס סטולטנברג, אמר כי "נורבגיה תפסיק מיידית את מדיניות הריסון העצמי לגבי קשרים פוליטיים וכלכליים עם הממשלה הפלסטינית".

בנאום שנשא בסניף של מפלגתו במערב המדינה אמר ראש ממשלת נורבגיה כי הוא מברך את הממשלה החדשה ואת "הנשיא על הישגיו". הוא הבטיח כי נורבגיה תמשיך "לתמוך באופן פעיל" במאמציו של אבו מאזן להקים מדינה פלסטינית עצמאית". נורבגיה אינה חברה באיחוד האירופי, אך היא אחת מהתורמות החשובות לרשות הפלסטינית.

שר החוץ של מצרים אחמד אבו אל-ריט, אמר כי הקמת ממשלת האחדות מהווה הזדמנות לחידוש תהליך השלום. אבו אל-ריט קרא לקהילה הבינלאומית להסיר את המצור הכלכלי מעל הרשות, בעקבות הקמת הממשלה. לדבריו, על הקהילה הבינלאומית להתייחס בחיוב לממשלה החדשה, ולנקוט בצעדים הדרושים על מנת להבטיח את הצלחתה.

ממשרדו של שר החוץ בממשלה הפלסטינית, זיאד אבו עמר, נמסר ביום חמישי כי צרפת תתמוך בממשלה החדשה ותשתף עמה פעולה. לפי ההודעה, שר החוץ הצרפתי הזמין את אבו עמר לפגישה בפאריס, והודיע לו שהוא מקווה כי "ייפתח דף חדש ביחסים בין ממשלת חמאס לבין הקהילה הבינלאומית". רוסיה הודיעה כי היא מברכת על הקמת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully