וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: על הממשלה לקבל את תנאי הקוורטט

17.3.2007 / 20:41

כך אמר מנכ"ל משרד החוץ והבהיר כי אין שינוי בגישה כלפי ממשלת הרשות. גורמים בירושלים: השיחות עם אבו מאזן ימשכו. ביילין: ממשלת האחדות עשויה להיות מפנה הסטורי

מנכ"ל משרד החוץ אהרון אברומוביץ' אמר היום, כי לא חל שינוי בגישה הישראלית כלפי ממשלת האחדות החדשה ברשות הפלסטינית. לדבריו, "העמדה של ישראל היא כפי שהוסבר - שהממשלה תקבל את שלושת התנאים של הקוורטט, ועל זה מתנהל הדיאלוג עם הממשלה".

גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי בצד החרמת ממשלת האחדות הפלסטינית החדשה ושריה, יימשכו השיחות עם אבו מאזן כדי לשמר ערוץ של הדברות, בין השאר ממניעים הומניים.

לדברי הגורמים, קווי היסוד של הממשלה הפלסטינית מהווים נסיגה, גם מהסכם מכה, והם מעידים על התחזקות חמאס ודחיקת עמדות אבו מאזן והפתח לשוליים.

בתגובה על כוונתן של מדינות מרכזיות באירופה להפשיר את האמברגו על הרשות, אמרו הגורמים כי אם זו תהיה מדיניות אירופה היא לא תוכל להיות חלק מהתהליך המדיני, ולשמש כמתווך הוגן, כך דווח בגלי צה"ל.

קודם לכן, דוברת ראש הממשלה לתקשורת זרה מירי אייזן האשימה את הממשלה הפלסטינית החדשה באימוץ טרור כדרך להשיג מדינה עצמאית. "התנגדות היא טרור, ושאף אחד לא יטעה בעניין", אמרה אייזן, והוסיפה: "לא נעבוד עם ממשלה שאינה מכירה בקיומנו, אינה מכירה בהסכמים הקודמים, ואינה מגנה את הטרור".

מג'אדלה: ניתוק הקשר לא יתרום

ראש האגף המדיני בליכוד זלמן שובל מאשים את הממשלה בסיוע לקהילה הבינלאומית להסיר את החרם על חמאס. לדבריו הממשלה מנהלת משא ומתן עם אבו מאזן, כאשר הוא למעשה מקבל את עמדות חמאס באשר לזכות השיבה ואי הכרה בישראל.

לעומת זאת, השר ראלב מג'אדלה אמר כי אסור לישראל להחרים את אנשי פתח הפרגמטים היושבים בממשלת האחדות הפלסטינית, רק משום שיושבים עימם גם חברי חמאס. בקול ישראל דווח, כי מג'אדלה אמר שמחצית מחברי הממשלה הם אנשי אוסלו, שכבר חתמו בעבר על הסכמים עם ישראל, וניתוק הקשר עמם לא יתרום דבר, ולא יחזק את ממשלת ישראל.

סגן שר הביטחון אפרים סנה קורא לנהל עם ראש הרשות אבו מאזן משא ומתן על הסדר שלום, בטענה כי פעולה כזו תשמוט את את השטיח מתחת רגליו של חמאס. "עלינו לנצל את ההרשאה שנותנת ממשלת חצי-חמאס זו שהוקמה היום לראש הרשות אבו מאזן לנהל משא ומתן עם ישראל", אמר סנה בראיון לגלי צה"ל.

יו"ר מר"צ יוסי ביילין קורא להאזין היטב לדברי אבו מאזן, ולנצל את ההזדמנות בעבור שני העמים. בקול ישראל דווח, כי לדבריו הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית עשויה להיות מפנה היסטורי ביחסי ישראל והפלסטינים. "במקום מלחמת מאסף להחרמת הממשלה ולהובלת ישראל לפינה אפלה, יש לקדם לאלתר יזמה מדינית במטרה להגיע להסכם עם אש"ף בראשות אבו מאזן", דברי ביילין.

חברתו לסיעה ח"כ זהבה גלאון קוראת לראש הממשלה אהוד אולמרט שלא לדחות על הסף הדברות עם ממשלת האחדות הפלסטינית. גלאון אמרה שזהו אינטרס ישראלי להביא לרגיעה ולשחרורו של גלעד שליט, והוסיפה כי אם האמריקאים יושבים עם אירן וסוריה, ישראל צריכה להמשיך ולשבת עם אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully