וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף הנוכחי - החם ביותר במאה האחרונה

17.3.2007 / 13:55

הטמפרטורה בחודשי דצמבר-פברואר היתה גבוהה ב-0.72 מהממוצע. היה חם במיוחד באירופה, אסיה ובמערב אפריקה

החורף האחרון היה החם ביותר במאה האחרונה, הודיע ה- NOAA, מנהל הים והאטמוספירה הלאומי של ארה"ב. הטמפרטורה המשולבת של הקרקע והאוקיינוסים ברחבי כדור הארץ מדצמבר עד פברואר היתה הגבוהה ביותר מאז שהחל המעקב אחר הטמפרטורות על פני כדור הארץ בשנת 1880. ינואר, שהיה חם במיוחד, דחק למעלה את התוצאה הממוצעת של החורף.

"גורמים שתרמו לכך היו ההתחממות הכללית על פני כדור הארץ, כמו גם [[אל ניניו]] מתון יותר באוקינוס הפסיפי", אמר ג'יי לאורימור ממרכז נתוני האקלים ב- NOAA. החורף של שנת 2004 ניצב כעת במקום השני מבחינת הטמפורטורות הגבוהות, ואחריו צועד החורף של שנת 1998.

הטמפרטורה המשוקללת של החודשים דצמבר-פברואר היתה גבוהה ב-0.72 מעלות מהממוצע של המאה ה-20. בחודשים אלו, הטמפרטורות היו גבוהות מהממוצע באירופה, אסיה, מערב אפריקה, דרום מזרח ברזיל ובצפון מזרח ארה"ב, בעוד שבערב הסעודית ובמרכז ארה"ב שרר מזג אוויר קר מהרגיל.

"אנחנו לא טוענים שהחורף הזה הוא תוצאה של פליטת גזי חממה", הדגיש לאורימור. עם זאת, הוא ציין כי דו"ח של פאנל האו"ם בנושא שינויי האקלים קבע בחודש שעבר כי מעשי בני האדם נותנים אותותיהם בכדור הארץ והאיץ בממשלות ברחבי העולם לנקוט בצעדים מונעים כנגד [[התחממות גלובלית]].

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully