וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: מדינות המערב יכולות לתלות עצמן

15.3.2007 / 20:07

ביקורת בינלאומית על הנשיא רוברט מוגבה גרמה לו לתקוף בחריפות את המערב. "אנחנו לא שומעים ביקורת על האלימות"

נשיא [[זימבבואה]] רוברט מוגבה קרא היום למדינות המערב "לתלות את עצמן", אחרי זעם בינלאומי שהתעורר בעקבות טענות שהמשטרה התעללה בפעילי אופוזיציה.

גורמים באופוזיציה טוענים שהמשטרה התעללה במורגן טסוונגיראי, מנהיג התנועה לשינוי דמוקרטי (MDC), ובכמה מנהיגים של תנועות אופוזיציה וארגונים לזכויות האזרח שהגיעו ביום ראשון לתפילה בעיירה האררה.

"המערב כהרגלו...כאשר הם מותחים ביקורת על הממשלה שמנסה למנוע אלימות ולהעניש את הפושעים שעומדים מאחורי האלימות הזו, אנחנו אומרים שהם יכולים לתלות את עצמם", אמר מוגבה. "אלו קבוצות של אנשים שיצאו מגדרם כדי לנהל קמפיין של אלימות ואנחנו לא שומעים שום ביקורת על האלימות הזו".

מוגבה בן ה-83, שמכהן מאז קבלת העצמאות מבריטניה בשנת 1980, מאשים לעיתים תכופות את ה- MDC שהיא מפלגת בובות שמקבלת סיוע מהמערב. ב- MDC אומרים שטסוונגיראי, שזכה לתמיכה בינלאומית לאחר שתמונותיו צועד לבית החולים חבול ופצוע שודרו בטלוויזיה, סובל משבר בגולגולת.

דובר של התנועה אמר כי הטענות שהאופוזיציה יצאה בקמפיין של אלימות נגד שלטונו של מוגבה מיועדות להצדיק את ה"טירוף והאלימות" של הממשלה ולפגוע במוניטין של האופוזיציה.

ארה"ב גינתה בתקיפות את המעצר, ואיימה להקשיח את הסנקציות על מוגבה ועל בכירים אחרים. אוסטרליה דרשה שמדינות אפריקה, שהואשמו בעקיפין בעצימת עין משלטונו של מוגבה, יתמכו בפעולה נגד זימבבואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully