וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השד הטזמני בסכנת הכחדה

15.3.2007 / 17:32

בעל החיים הנדיר, שהיווה את ההשראה לדמות המצוירת 'טאז', עלול להיעלם מן העולם תוך 15 שנים, בגלל מחלה קטלנית

השד הטזמני, זן נדיר של יונק בעל כיס וההשראה לדמות המצויירת של [[האחים וורנר]] 'טאז', נמצא בסכנת הכחדה. על פי מחקר חדש של אוניברסיטת טזמניה, תוך פחות מ-20 שנה עשויים השדים הטזמניים להיעלם מן העולם, בעקבות מחלת סרטן קטלנית שמדללת את אוכלוסייתם.

המחלה המסתורית הופיעה לראשונה לפני כעשר שנים. היא תוקפת את השדים בעיקר בעונת ההזדווגות, וגרמה בשנים האחרונות למותם של עשרות אלפים מביניהם.

פרופ' המיש מק'קאלום, מומחה ל[[שדים טזמניים]], מקדם בימים אלה תכנית להצלת החיה הנדירה. בכדי להציל את השדים, טוען הפרופסור, יש להקים באוסטרליה מושבות של שדים טזמניים בריאים, ובכך לבודד אותם מן אוכלוסיית השדים הכללית.

40 שדים כבר הועברו לגני חיות באוסטרליה, ו-30 נוספים נשלחו לאזור מבודד במערב טזמניה, לשם עוד לא הגיעה המחלה. עם זאת, פרופ' מק'קאלום מאמין כי ניתן להציל כמה אלפי שדים בריאים, אם ממשלת אוסטרליה תקדיש למשימה את המשאבים הנדרשים.

אזרחים רבים בטזמניה התגייסו למען הצלתו של השד, שנתפס כסמל תיירותי ומסחרי של המדינה הקטנה. בכיר במשרד לאיכות הסביבה של טזמניה אמר כי אם השדים ייעלמו, לא רק [[המארג האקולוגי]] של האי ייפגע, אלא גם "האופן בו טזמניה נתפסת בעולם כמקום נקי, ירוק ומתוחכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully