וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: יציאה מעירק תפגע בישראל

שי אילן

15.3.2007 / 14:26

הניו יורק טיימס: אם תיבחר, קלינטון תוריד את מספר החיילים, אך לא תצא מעירק כדי להילחם באל קאעדה ולהרתיע את אירן

הילרי קלינטון ממשיכה להצטייר כמיליטנטית מקרב המועמדים הדמוקרטים לנשיאות. אתמול אמרה קלינטון בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס" שאם תיבחר לנשיאות, לא תוציא את כל הכוחות הצבאיים האמריקאים מעירק.

מדבריה בראיון עולה שהיא סבורה כי האינטרס האמריקאי והישראלי ייפגעו מנסיגה של כל הכוחות האמריקאים מעירק. קלינטון מבקשת להשאיר חלק מהחיילים כדי להילחם באל קאעדה, להרתיע את אירן, להגן על הכורדים ולתמוך בצבא העירקי.

לדברי קלינטון, ביטחונה של ארה"ב ייפגע אם חלקים מעירק ינותקו מהמדינה ויהפכו למדגרות של מורדים ואנשי אל קאעדה. היא סבורה שאילו תיבחר, יהיה זה באחריותה להגן על האינטרסים הביטחוניים הללו, במקביל להמשך הוצאת החיילים האמריקאים מתוך העימותים בשטחים בנויים. בכך היא רואה את המכשלה האסטרטגית העיקרית של ארה"ב בעירק. קלינטון סרבה לנקוב במספר החיילים שתשאיר בעירק.

הילרי קלינטון אמנם אמרה במהלך מסע הבחירות שלה שהיא מתנגדת למדיניות בוש בעירק. עם זאת, בשנת 2002 הצביעה קלינטון בעד המבצע הצבאי בעירק, ובניגוד למועמדים דמוקרטים אחרים שתמכו במלחמה, לא התנצלה או חזרה בה.

קיימים חילוקי דעות בקרב מומחים צבאיים לגבי האפשרות ליישם את רעיונותיה של קלינטון. אחדים סבורים שעירקים לא ישתפו פעולה בעניין אל קאעדה עם הצבא האמריקאי, אם הוא יחדל מלהגן על השכונות העירקיות בתוך הערים. מומחה אחר מן הפנטגון סבור שיישום הצעתה של קלינטון יקטין את מספר ההרוגים מקרב חיילי צבא ארה"ב, ובאותה עת יאפשר את המשך הנוכחות האמריקאית שם לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully