וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם מצע הממשלה הפלסטינית החדשה

יוני מנדל

15.3.2007 / 14:11

הממשלה, שאמורה לקבל את אמון הפרלמנט בשבת, קוראת להמשיך במאבק המזויין נגד ישראל ולמימוש זכות השיבה

ביום שבת בשעה 11:00 בבוקר בבניין המועצה המחוקקת הפלסטינית יתכנסו שרי הממשלה החדשים לקבל את אמון הפרלמנט הפלסטיני לממשלת האחדות. כך הודיע ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה בהודעה לאומה. בשעה הקרובה צפוי הניה להכריז רשמית על השרים של הממשלה.

עם זאת, למרות שהממשלה טרם החלה לפעול, המצע הראשוני כבר מעורר זעם בישראל. בקול ישראל דווח, כי לפי המצע, הממשלה הפלסטינית קוראת להמשיך במאבק המזויין נגד ישראל עד לסיום הכיבוש ולמימוש זכות השיבה: "ממשלת האחדות דבקה בזכותם של הפליטים הפלסטינים לשוב לאדמתם ולרכושם, והפסקת ההתנגדות תלויה במימוש זכות זו".

"קודם כל לשחרר את שרי חמאס"

במסמך שחיבר מציין ראש הממשלה איסמעיל הניה, שאחת המשימות הראשונות של הממשלה תהיה השבת חברי הפרלמנט הפלסטיני שנעצרו על ידי ישראל (לאחר חטיפת גלעד שליט – י"מ) ובראשם, ראש המועצה המחוקקת ד"ר עזיז דוויק.

בהודעת דובר הנשיאות הפלסטינית נביל אבו רודיינה נאמר, כי הוא קורא למדינות העולם הערבי ולמדינות העולם כולו להכיר בממשלה הפלסטינית החדשה.

ההכרזה הרשמית על הממשלה, הצפויה להיום בצהרים, התאפשרה לאחר סיום חילוקי הדעות בנוגע לשר הפנים הפלסטיני, החולש על מנגנוני ביטחון הפנים. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי בסופו של דבר נפל הפור על האני קוואסמה, משפטן פלסטיני שעבד בעבר במשרד לעניינים אזרחיים וכן כשופט מחוזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully