וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפטו של קונרד בלאק

14.3.2007 / 23:14

מו"ל העיתון "ג'רוזלם פוסט" לשעבר מואשם בבזיזת 80 מיליון דולר וצפוי לעונש מירבי של 101 שנות מאסר אם יורשע

קונרד בלאק, המו"ל לשעבר של "ג'רוזלם פוסט", התייצב היום בבית משפט פדרלי בשיקגו לפתיחת משפטו. היו"ר והמנכ"ל לשעבר של הולינג'ר אינטרנשיונל מואשם בבזיזת 84 מיליון דולר מקופתה של אימפריית העיתונים שהקים, שהיתה בשלב מסוים קבוצת העיתונות השלישית בגודלה בעולם בשפה האנגלית. כתב האישום נגדו כולל 14 סעיפים, בהם הלבנת כספים, הגשת שומות מס כוזבות, שיבוש הליכי חקירה וסעיפי אישום לפי החוק נגד פשע מאורגן בארה"ב. במידה שיורשע בכל האישומים נגדו, צפוי בלאק בן ה-62 לעונש מירבי של 101 שנות מאסר.

בלאק, העומד לדין ביחד עם בכירים נוספים בהולינג'ר וכופר כמוהם באישומים המיוחסים לו, הגיע היום לבית המשפט בשיקגו על רקע התעניינות עצומה מצד כלי התקשורת, אולם הצליח לחמוק ממרבית העיתונאים והצלמים כאשר נכנס לבניין בית המפשט באמצעות כניסה צדדית. בשלב זה, נערך בית המשפט להתחיל בהליכי בחירת חבר המושבעים למשפט.

מומחה המשפט קירבי בר, אשר שימש בעבר כתובע הפדרלי, העריך השבוע כי על בלאק ייגזר בסופו של דבר עונש של יותר מ-20 שנות מאסר וקנסות בסך 92 מיליון דולר לפחות - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

בלאק עומד למשפט בארה"ב ביחד עם שלושה בכירים נוספים בהולינג'ר בגין נטילת תשלומים לא חוקיים בסך 84 מיליון דולר מהחברה, הונאה של בעלי המניות, הלבנת כספים ושיבוש הליכי חקירה. הולינג'ר, המו"ל של "שיקגו סאן טיימס" ובעבר גם של "דיילי טלגרף" הבריטי, מכרה בנובמבר 2004 את "ג'רוזלם פוסט" לקאנווסט, חברת המדיה הגדולה בקנדה הנמצאת בשליטת משפחת אספר ולחברת מרקעי תקשורת שבשליטת עלי עזור תמורת 13.2 מיליון דולר.

במסגרת משפטו של בלאק, אשר שימש כיו"ר ומנכ"ל של הולינג'ר שהפכה לסאן-טיימס מדיה במשך שמונה שנים לפני שהודח ב-2003 על רקע האשמות בשחיתות, צפוי להעיד נגדו יד ימינו לשעבר בהולינג'ר, דיוויד רדלר. כמו כן, יעידו דירקטורים לשעבר של החברה, ביניהם, מזכיר המדינה לשעבר של ארה"ב, הנרי קיסינג'ר, ידיד אישי של בלאק ועוזרו לשעבר של שר ההגנה האמריקאי, ריצ'רד פרל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully