וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגם מופז חוטא במינויים פוליטיים?

צבי זרחיה

14.3.2007 / 7:08

שאול מופז מינה איש קדימה למנהל ההקמה של הרשות לבטיחות בדרכים. גורמים בכנסת: ליאור כרמל נעדר ניסיון מקצועי

שר התחבורה, שאול מופז (קדימה), מינה באחרונה את ליאור כרמל למנהל מינהלת ההקמה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. כרמל הוצב במקום ה-37 ברשימת קדימה לכנסת ה-17. במאי 2006, לאחר הבחירות, התפטר כרמל מהרשימה לכנסת, אך לא עזב את קדימה. בכנסת אמרו אתמול כי כרמל נעדר ניסיון מקצועי בתחום המלחמה בתאונות הדרכים, וכי מינויו נעשה על רקע קרבה פוליטית לקדימה.

מינויו של כרמל למנהל קבוע של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים טעון את אישורה של הוועדה לבחינת מינויים בשירות הציבורי בראשות עו"ד טנה שפניץ. לנוכח הזיקה הפוליטית של כרמל, הוא יידרש להוכיח כי יש לו כישורים יתרים לתפקיד.

כרמל שימש במשך שש שנים מזכ"ל תנועת הצופים. הוא בעל תואר ראשון במדעי ההתנהגות במכללה האקדמית בתל אביב ובעל תואר שני במדעי הניהול, כולל התמחות במשאבי אנוש באוניברסיטת פוליטכני בניו יורק.

בכנסת אמרו עוד כי במינהלת בוצעו באחרונה מינויים של בכירים מחוץ לרשות, בעוד שניתן היה לאיישם בעובדים מקצועיים מתוך הרשות. באחרונה נבחרה יונת מרטון מנציבות הדורות הבאים בכנסת לראש אגף לפיתוח תודעת בטיחות ומעורבות הציבור, ועו"ד רינת שטרוזמן מונתה למנהלת התיאום וההקמה בלשכת מנכ"ל הרשות.

מינוי זמני?

מלשכת שר התחבורה נמסר בתגובה: "ניסיונו העשיר והמוצלח של כרמל בחינוך ובפרט בכהונתו כמזכ"ל תנועת הצופים תואמים למטרותיו של מופז במינוי מנהל לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מופז רואה בחינוך ובהסברה את המאמץ החשוב ביותר במניעה של תאונות דרכים, ולכן מינוי של איש חינוך להקמת הרשות ברורה ומובנת".

כרמל אמר בתגובה כי פרש מרשימת קדימה לכנסת, אך לא מהמפלגה: "אני מנהל מינהלת ההקמה, ואני מועסק לתקופה של שלושה-שישה חודשים. מנהל ההקמה של הרשות צריך להיות קודם כל מנהל. הרקורד המקצועי שלי מלמד שרכשתי ניסיון בתחום הניהולי. הדירקטוריון החליט להקים ועדת איתור למנהל קבוע לרשות. לא החלטתי אם להתמודד על המשרה הקבועה".

בהתייחסו למינויה של מרטון אמר כרמל: היא זכתה במכרז אחרי שעברה מבחנים וראיונות. לגבי מינויה של שטרוזמן אמר כרמל כי מדובר במשרת אמון למשך שלושה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully