וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט קונים קולות

מיכל רמתי

13.3.2007 / 13:42

ענקית התוכנה במגעים לרכישת ספקית שירותי הקול באינטרנט TellMe בכ-800 מיליון דולר

מיקרוסופט נמצאת במגעים לרכישת חברת Tellme Networks, חברה המייצרת טכנולוגיית טלפוניה באינטרנט, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מפי מקורות המקורבים למגעים. לפי אותם מקורות, העסקה עשויה להעניק לחברה שווי של 800 מיליון דולר, במה שתהיה אחת מעסקות האינטרנט הגדולות השנה.

הטכנולוגיה שמייצרת Tellme משתמשת בזיהוי קול על מנת להגיב לפקודות דיבור גם בטלפוניה אינטרנטית. הרכישה תתווסף לחברת טלפוניה באינטרנט שרכשה מיקרוסופט ב-2005 - טלאו (Teleo), שנועדה לתגבר את יכולותיה של מיקרוסופט בתחום זה, ולשפר את חוויית הדיבור בתוכנת המסרים המיידיים - MSN מסנג'ר. רכישת החברה צפויה לאפשר למיקרוסופט להרחיב את האפשרויות שמציע המסנג'ר שלה.

בתחום המסרים המיידיים תחרות קשה במיוחד על לב המשתמשים, והחברות המובילות - MSN, יאהו, AOL וגוגל - ממהרות להוסיף יישומים חדשים כל העת. לפני שנתיים החלה להירשם תאוצה בפיתוח היכולות הקוליות של כלים אינטרנטיים אלה, על רקע הפופולריות הרבה של סקייפ. עם זאת, תחום שירותי הקול ליישומים אינטרנטיים אחרים - כמו חיפוש קולי באינטרנט או פקודות התקשרות באמצעות תוכנת הדואר האלקטרוני - הוא תחום חדש יחסית, שעדיין אין בו שליטה מוחלטת לאף חברה יחידה או קבוצה מצומצמת של חברות.

מיקרוסופט פיגרה בזמנו אחר שירותים קוליים בתוכנות המסרים המיידיים, אך עם רכישת טלאו, הואץ הפיתוח וכיום שירותי הקול במסנג'ר שלה נוחים לשימוש ומאפשרים שיחה רציפה בין משתמשים שונים. עתה, כשהיא רוצה לפתח שירותים קוליים נוספים שישולבו בתוכנותיה, היא שוב פונה כלפי חוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully