וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור בישראל מאמין שיש להשקיע במדע

12.3.2007 / 16:12

אך עם זאת, מעריך שהממשלה לא עושה די על מנת לפתח את התחום. בסקר מיוחד גרסו רק 7% שהממשלה תומכת בפיתוח המדע

49% מהציבור הישראלי מעריכים כי רמת לימוד המדעים בבתי הספר בישראל נמוכה יחסית למדינות מערביות אחרות. כך עולה מסקר מיוחד שיזם משרד המדע לכבוד "יום המדע" שיצויין בכנסת מחר, ושבחן את עמדות הציבור כלפי מדע בישראל. הסקר הצביע על כך שהישראלים מבדילים בין איכות לימוד המדע בבתי ספר, שזכתה להערכות נמוכות, לבין איכות לימוד המדע באוניברסיטאות, שעל פי 58% מהישראלים הוא דווקא גבוהה ממדינות העולם המערבי.

הנשאלים בסקר נתבקשו לציין גם מהי חשיבות המדע בפיתוחם של תחומים אחרים. לשאלה זו היו תגובות ברורות ביותר, כאשר 82% מהנשאלים ציינו שיש חשיבות רבה לפיתוח המדע על חוזקה הביטחוני של ישראל, 94% ציינו שיש למדע השפעה על פיתוח הכלכלה, ו-93% ציינו שיש לו השפעה על מעמדה של ישראל בעולם. הנתונים הללו עמדו בניגוד גמור לדרך שבה ראו הנשאלים את השקעת המדינה בפיתוח מדע. 35% מהנשאלים ציינו שהפיתוח המדעי נובע מ"החשיבה היצירתית של הראש הישראלי", 29% ציינו בנושא זה את תרומת ה"יזמות האישית", ורק 7% ציינו שתמיכת הממשלה מסייעת לפיתוח המדע בישראל. בנוגע ל"בריחת מוחות" של מדענים ישראלים לחו"ל, העריכו גם מרבית הנשאלים (79%) כי המדינה חייבת להשקיע משאבים על מנת להשיב מדענים ישראל ארצה.

הנתונים הללו עוררו דאגה במשרד המדע, התרבות והספורט, ולדבריו של מנכ"ל משרד המדע איתן ברוש מהווה יום המדע, "יום של חשבון נפש". הוא ציין, כי הסקר מדגיש את החובה המוטלת על ממשלת ישראל להבטיח את עתידה המדעי של המדינה ולהקצות יותר משאבים לפיתוח מדעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully