וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: שביתה באוניברסיטת ת"א

13.3.2007 / 8:01

הסטודנטים, בשיתוף הסגל האקדמי הזוטר הבכיר והזוטר, מוחים על אי כיבוד הסכמים מצד הממשלה. ביום רביעי יושבתו המכללות

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב ואגודת הסטודנטים של הקריה האקדמית-קריית אונו ישביתו היום את הלימודים, בתמיכת הסגל האקדמי הבכיר והזוטר הארציים. ביום רביעי ישבית ארגון הסטודנטים בישראל את המכללות. הסטודנטים ממשיכים את שיתוף הפעולה גם עם [[ארגון המורים העל יסודיים]], למען הצלת ושיקום מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה.

לטענת ארגון הסטודנטים, לפני כשבועיים נחתם הסכם עם ממשלת ישראל אך בעקבות ההתנהלות החד צדדית מטעם הממשלה ואי כיבוד בקשות הסטודנטים, הוחלט להשבית את המכללות כאות אזהרה. הסטודנטים מוחים על אי כיבוד הסכמים ולהפרת התחייבויות בעניין שכר הלימוד לסטודנטים, המשך הקיצוצים במערכת ההשכלה הגבוהה והחינוך בכלל.

בנוסף מוחים הסטודנטים על תהליכי הפרטת האוניברסיטאות ומערכת החינוך הציבורית, על הפגיעה בהסכמי השכר הקיבוציים של הסגל הבכיר, העסקת מרצים בחוזים אישיים, פיטורי הסגל האקדמי הזוטר והברחת חוקרים מצטיינים לחו"ל בשל מצוקת תנאים בארץ.

"מקווה שהסטודנטים יצאו לרחובות"

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי אמר בתגובה כי הסטודנטים ממשיכים את המאבק, משום שהממשלה לא מקיימת את ההסכם שעליו חתמה. "לא ניתן לממשלה חלשה ולפקידי אוצר חזקים להרוס את מערכת החינוך וההשכלה הציבוריים. אנו משביתים כי אין ברירה". לדבריו, הגיע הזמן לשינוי אמיתי במדינה. "אני קורא לכל הסטודנטים בארץ להמשיך ולהיאבק על עתיד המדינה".

יו"ר ארגון הסטודנטים בישראל, איתי ברדה אמר הוא מקווה שהסטודנטים ישאבו השראה מהסטודנטים ביוון וב[[צרפת]], שם הסטודנטים מכתיבים את סדר היום, ויצאו בהמוניהם לרחובות וביחד נוכל להעביר מסר לממשלה, שמי שפוגע במערכת החינוך, ימיו ספורים, "אנו שעברנו את פרעה ונעבור גם את הממשלה הרעה הזאת". ברדה גם קרא לכלל האזרחים לתמוך ולחזק ידי הסטודנטים: "אנו לא פועלים למען הסטודנטים בלבד, אלא למען כלל הציבור בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully