וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאצאי המאיה יטהרו את המקדש אחרי בוש

11.3.2007 / 15:38

ג'ורג' בוש יגיע הלילה לגואטמלה, ומנהיגים של צאצאי המאיה מתכוננים לערוך טיהור אנרגטי של העתיקות שבהן יסייר

מנהיגים של צאצאי ה[[מאיה]] יערכו ניקוי אנרגטי בעתיקות ב[[גואטמלה]] לאחר ביקורו המתוכנן של הנשיא האמריקאי [[ג'ורג' בוש]]. המנהיגים הסבירו שהם ינסו להשיב את "השלום וההרמוניה" לעתיקות באיחימצ'ה, בירתם של בני המאיה הקקצ'יקלים. "לא, מר בוש, אתה לא יכול לרמוס ולבזות את זכרם של אבותינו", אמר רודולפו פוקופ במסיבת עיתונאים, "זו לא החווה שלך ב[[טקסס]]".

בוש יגיע הלילה לגואטמלה, תחנתו האחרונה בביקור בדרום אמריקה. בוש לא זוכה לאהדה במדינות הלטיניות, וביקורו עורר מחאה אלימה בברזיל ובקולומביה. בוש זכה גם למחאה קונבנציונלית יותר בגואטמלה: 150 סטודנטים חסמו רחוב בגואטמלה סיטי ושרפו דגלי ארה"ב.

בשנת 1954 סייע ה-CIA להפיל ממשלה סוציאליסטית שנבחרה בבחירות דמוקרטיות במדינה. כוחות שנתמכו על ידי ארה"ב הרסו כפרים של בני מאיה ברחבי המדינה במהלך מלחמת האזרחים בת 35 השנים. ביקורו של בוש במדינה חורה למנהיגי המאיה, שרואים בממשל האמריקאי האחראי למותם של רבע מיליון בני אדם במלחמת האזרחים.

בוש יערוך סיור בעתיקות איחימצ'ה, ורקדנים לבושים בתלבושות מסורתיות יופיעו בפניו. "אנחנו מתנגדים להצגה הזו של עמנו כאטרקציה תיירותית", אמר מוראלס טוג', שעומד בראש תנועת מאיה לבני נוער. "אנחנו נבעיר קטורת, נציב פרחים ומים באזור שבו יצעד בוש כדי לנקות את האנרגיה הרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully