וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר: הצעת ש"ס תוביל לתמיכה בחמאס

11.3.2007 / 19:20

שרת החינוך ניסתה למנוע תקצוב עצמאי של ש"ס, וטענה שהוא עלול לפתוח פתח לתקצוב מוסדות התנועה האיסלמית. הצעתה נדחתה

הממשלה דחתה את בקשתה של שרת החינוך יולי תמיר, להפסיק את תהליך החקיקה של הצעת חוק תיקצוב מוסדות חינוך עצמאיים. בקול ישראל דווח, כי הממשלה קבעה שהליך החקיקה יימשך ובינתיים תנחה השרה את ראשי הרשויות המקומיות לתקצב את מוסדות החינוך העצמאי באופן שיוויוני, ולפי הקריטריונים של משרד החינוך.

קודם לכן הזהירה השרה בישיבת הממשלה, כי אישור הצעת ש"ס לתקצוב החינוך העצמאי, תסלול את הדרך לתקצוב מוסדות חינוך של חמאס והתנועה האיסלמית. לדבריה, הצעת החוק של סגנה, ח"כ משולם נהרי (ש"ס), "תפרוץ את הדרך למימון ממשלתי של כל סוגי החינוך העצמאי".

השר יצחק כהן (ש"ס) אמר לתמיר בתגובה: "כאשר נגמרים לך הטיעונים האינטילגנטים, את מתחילה להלך אימים על הציבור. כדאי שתמצאי דרכים אחרות להתמודד עם התנועה האיסלמית, מבלי לפגוע בילדים שלנו".

בראיון בקול ישראל אמרה תמיר, כי משרד החינוך דווקא מוכן לתמוך במוסדות החינוך העצמאי ברשויות המעוניינות בכך, אך הדגישה כי יש לעשות זאת "באופן שקוף ומסודר". תמיר אמרה בגלי צה"ל, כי ההחלטה תגרור קיצוץ של יותר מ-200 מיליון שקלים מבתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים.

בסופו של דבר, כאמור, נדחתה הצעתה, אך היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי ההצעה חייבת להיות שיוויונית לכל, ולא תוכל להיות מוחלת רק על זרם החינוך של ש"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully