וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: נציגי ארה"ב ואירן לחצו ידיים

10.3.2007 / 14:43

כך מסר דובר ממשלת עירק. הנציגים נפגשו בוועידה לייצוב המצב הביטחוני בעירק. שורה של פיגועים בבגדד, סמוך למקום הפסגה

דובר ממשלת עירק מסר, כי נציגי ארצות הברית ונציגי אירן לוועידה הבינלאומית לחצו ידיים. הדבר נעשה בפגישה סגורה לתקשורת. בפגישה לחצו האירנים על האמריקאים לשחרר חמישה אזרחים אירנים, שנעצרו בפשיטה על בניין משרדים בבגדד. הוועידה מתקיימת במרכז בגדד ומשתתפים בה נציגים של ארה"ב, אירן, סוריה, ערב הסעודית, רוסיה, סין, צרפת ובריטניה, כמו גם משלחת מטעם האו"ם ונציגים של השלטון העירקי.

בתוך כך, מאז שעות הבוקר התרחשו שלושה ארועי טרור בבגדד , כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. לפני תחילת הוועידה נשמע פיצוץ עז במרכז העיר, אך לא דווח על נזק או נפגעים. מאוחר יותר נחתו שתי רקטות בבניין משרדים סמוך למקום כינוס הוועידה - גם במקרה זה לא דווח על נפגעים.

במזרח בגדד, קילומטרים ספורים מאזור הוועידה, נהרגו לפחות 18 בני אדם בפיצוץ מכונית תופת. על פי דיווח ברשת סקיי, למעלה מ-50 בני אדם נפצעו כתוצאה מן הפיצוץ.

"אל תנצלו את עירק"

בפתח הוועידה אמר ראש ממשלת עירק נורי אל מליכי כי הוא מקווה שהפסגה תסייע לייצב את מדינתו. אל מליכי הוסיף כי הפסגה בבגדד תסייע לקדם הבנה ופיוס גם בסוגיות בינלאומיות נוספות.

ראש ממשלת עירק הזהיר מפני ניסיונות של מדינות שונות לנצל את עירק כזירת התגוששות ביניהן. הוא לא הזכיר מדינות ספציפיות, אך ככל הנראה כיוון בדבריו בעיקר לארה"ב ואירן, שתי מדינות בעלות השפעה גדולה בעירק ובמזרח התיכון כולו.

המפגש הטעון בין המשלחת האמריקאית והמשלחת האירנית עומד במרכז תשומת הלב התקשורתית באירוע. עד כה לא התקיימו שיחות בין נציגי שתי המדינות. הנציגים האירנים, שהגיעו לבגדד מעט לאחר המשלחת האמריקאית, נכנסו לאולם הוועידה והתיישבו במקומותיהם בלי ליצור קשר עם הנציגים האמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully