וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מתחבקים ומעלים מודעות לאיידס

10.3.2007 / 8:48

משרד הבריאות הצרפתי מאמין שאם יחלקו לצרפתים הקרירים חיבוקים בחינם ברחוב זה ימנע אפליה נגד נשאי וחולי איידס

צרפת תפנה ביום ראשון לאזרחיה בבקשה שיצאו ליום אחד מהאדישות והקרירות שמאפיינת אותם ויתחבקו עם זרים גמורים שיעמדו ברחוב כשהם מחזיקים שלטים ועליהם הכיתוב: "חיבוקים בחינם". סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי יוזמת החיבוקים נערכת במסגרת מאבקו של משרד הבריאות באפליה והדעות הקדומות נגד נשאי וחולי איידס.

פיליפ לאמורה, הממונה על חינוך ומניעה במשרד הבריאות הצרפתי, אמר כי "איידס קיים בחברה שלנו כבר למעלה מרבע מאה ורצינו למצוא דרך חדשה לעורר מודעות ציבורית למחלה". לדבריו, הוא קיבל את הרעיון מאתר אינטרנט אוסטרלי שהציע מבצעי "חיבוקים בחינם" לגולשיו. לאמורה אמר כי מיד החליט להשתמש ברעיון גם בצרפת.

אולם, לאמורה ועמיתיו התלבטו רבות בשאלה באיזו שפה לפנות לציבור. משום שבשלב מוקדם הם החליטו שהסיסמה "חיבוקים בחינם" לא תעבוד בתרגום לצרפתית. "לקחנו דוגמה ממדינות אחרות, כמו ברזיל, שם קמפיינים דומים, שפנו לציבור באנגלית, זכו להצלחה רבה", אמר לאמורה.

אבל בצרפת לא לוקחים סיכונים, ולכן צולמו במיוחד סרטונים שתיעדו עוברי אורח שנענו בשמחה לחיבוקים שהוצעו להם. הסרטונים ישודרו בתחנות הטלוויזיה בצרפת כדי לעודד כמה שיותר אנשים להיענות לחיבוקים. "אנחנו נעקוב ונספור כמה חיבוקים יחולקו במהלך המבצע", הבטיח לאמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully