וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטים: לצאת מעירק עד דצמבר

9.3.2007 / 0:18

מנהיגי המפלגה הדמוקרטית בארה"ב הגישו הצעת חוק שקובעת כי כל החיילים האמריקאים יעזבו את עירק עד 2008. בוש: אטיל וטו

המפלגה הדמוקרטית בארה"ב הגישה אמש הצעת חוק לפיה כל החיילים האמריקאים יעזבו את אדמת עירק עד אוגוסט 2008 לכל המאוחר. נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הודיע בתגובה כי יטיל וטו על הצעת חוק.

ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית, אמרה במסיבת עיתונאים בוושינגטון כי היא מקווה שההצעה תאושר בשבוע הבא בישיבת ועדת התקציב של הסנאט. אם ההצעה אכן תזכה לאישור, היא צפויה לקבל את תמיכת הסנאט, בהצבעה שתתקיים שבוע לאחר מכן.

על פי הצעת החוק, במידה והמצב בעירק יחריף, הכוחות האמריקאים יקבלו אישור לסגת מן המדינה כבר ב-31 בדצמבר 2007. זהו שינוי משמעותי בעמדתה הרשמית של המפלגה הדמוקרטית כלפי המלחמה בעירק - רק לפני מספר חודשים הצהירה המפלגה כי תתמוך בהוצאת הכוחות האמריקאים מן המדינה רק בעוד שנתיים.

הצעת החוק עוררה את זעמם של חברי קונגרס רפובליקנים רבים, וגם במפלגה הדמוקרטית ישנם גורמים שאינם תומכים בה - אם כי לא מאותן סיבות. חברי קונגרס דמוקרטים שמזוהים עם האגף הליברלי במפלגה אמרו שהצעת החוק אינה נחרצת מספיק, וכי דצמבר 2007 צריך להיות התאריך המאוחר ביותר, ולא המוקדם ביותר, להוצאת החיילים מעירק.

המפלגה הדמוקרטית מחזיקה ברוב המושבים בבית הנבחרים ובסנאט, ולכן קיים סיכוי גבוה שהצעת החוק תזכה לאישור הקונגרס, ותכפה על הנשיא בוש להוציא את הכוחות האמריקאים מעירק.

"אין פתרון צבאי למצב בעירק"

מוקדם יותר היום נשמעה התבטאות מפתיעה על המצב בעירק מפיו של הגנרל דייוויד פטראוס, המפקד העליון של הכוחות האמריקאים במדינה. במסיבת עיתונאים מיוחדת אמר פטראוס: "אין פתרון צבאי למצב בעירק".

הוא הוסיף כי פעילות צבאית במדינה אמנם חיונית, אבל "אין זה מספיק: צריך שיהיה גם היבט פוליטי". דבריו של פטראוס, יחד עם הצעת החוק שהגישו היום הדמוקרטים, צפויים להביא לגל חדש של מחאה נגד המשך המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully