וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינוגרד - ביקורת על אולמרט בדו"ח הסופי

9.3.2007 / 4:02

ערוץ 2: דו"ח הביניים של הוועדה לא יכלול מסקנות אישיות, אך הדו"ח הסופי שיוגש ביולי צפוי לכלול מסקנות חריפות כלפי ראש הממשלה ושר הביטחון

עוד פחות משלושה שבועות, ביום רביעי ה-27 במרץ, צפויה ועדת וינוגרד, ועדת הבדיקה לכשלי מלחמת לבנון השנייה, להגיש את דו"ח הביניים שלה.

ערוץ 2 דיווח אמש כי דו"ח הביניים לא יכלול מסקנות אישיות לגבי בכירים בממשלה ובצבא, כולל ראש הממשלה אהוד אולמרט, אלא אך ורק מסקנות מערכתיות.

עם זאת, הדו"ח הסופי של הוועדה, אשר יוגש בחודש יולי, צפוי לכלול ביקורת חריפה על אולמרט ועל שר הביטחון עמיר פרץ, כמו גם על הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ואלוף פיקוד הצפון לשעבר האלוף אודי אדם.

בקול ישראל דווח כי בלשכת ראש הממשלה סרבו להגיב על הידיעה, ואמרו כי היא אינה מוכרת להם. מוועדת וינוגרד לא נמסר אישור לדברים, בטענה כי הוועדה אינה מתייחסת לפרסומים לא רשמיים בעניינה.

"המלחמה תוכננה במשך חודשים"

עד כה העידו בפני הוועדה למעלה מ-70 אישי ציבור, בהם ראשי ממשלה, שרים בעבר ובהווה וקצינים בכירים בצה"ל. ראש הממשלה העיד בפני הוועדה ב-1 בפברואר במשך שש שעות.

מוקדם יותר היום פורסם בעיתון "הארץ" כי במהלך עדותו בפני הוועדה אמר ראש הממשלה כי המלחמה בלבנון תוכננה חודשים רבים לפני פריצתה, וכי כבר בינואר 2006, ימים ספורים בלבד לאחר שאולמרט נכנס למשרד ראש הממשלה כמחליפו של אריאל שרון, התקיימו דיונים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully