וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארגונים הירוקים מתנגדים להפרטת בתי הזיקוק

8.3.2007 / 19:09

לטענתם, העברת בתי הזיקוק לידי האחים עופר, בעלי חברת "כימיקלים לישראל", תגרום לאסון סביבתי באזור חיפה

לפני כמה שבועות הסתיים תהליך ההפרטה של [[בתי הזיקוק]] במפרץ חיפה. המפעלים נקנו על ידי החברה לישראל, בבעלותם של האחים עופר, תמורת למעלה משישה מיליארד שקלים.

גורמים רבים בעולם העסקים הביעו שביעות רצון מן העסקה. הארגונים הירוקים, לעומת זאת, אינם מברכים על העברת השליטה בבתי הזיקוק לידי האחים עופר, וטוענים כי צעד זה יגרום לאסון סביבתי וחברתי באזור מפרץ חיפה.

התנגדותם מתבססת בעיקר על העובדה כי האחים עופר הם בעלי חברת "כימיקלים לישראל". לטענתם, חברה זו אחראית לחלק משמעותי מן הזיהום הסביבתי בנחל הקישון ובאזור רמת חובב.

בשבוע הבא מתכנן ארגון "מגמה ירוקה" הפגנה גדולה נגד העברת השליטה במפעלים לידי האחים עופר. ההפגנה תתקיים מחוץ לישיבה בה ישתתפו נציגים של הנהלת המפעלים, המשרד להגנת הסביבה, ראשי ערים ואזרחים מאזור חיפה.

"כבר כיום רמת התחלואה באזור מפרץ חיפה היא גבוהה במיוחד", טוענים פעילים בארגון [["מגמה ירוקה"]]. לדבריהם, לאחר שהמפעלים המזהמים יעברו לידי "החברה לישראל", מצב הזיהום רק יחריף.

בנוסף דורשים הארגונים הירוקים להחיל על המפעלים סטנדרטים מתקדמים למניעת זיהום אוויר, כפי שמקובל במדינות רבות באירופה ובארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully