וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבריאות דורש תקציב למאבק בחיידק

8.3.2007 / 19:54

שר הבריאות וראש הממשלה דנו במצב. משרד הבריאות הקים ועדת מומחים שתחקור דרכים לטפל בהתפרצות

שר הבריאות, יעקב בן-יזרי, נועד הערב עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ומציג לפניו את דרישות מערכת הבריאות להתמודדות עם החיידק קלבסיאלה. במערכת הבריאות דורשים שני מיליארד וחצי שקלים, שיממנו את הוספתן של כ-3,000 מיטות בבתי-החולים בשמונה השנים הבאות. עוד הם תובעים 160 מיליון שקלים, לשיפור מערך הפגיות, ותקציבים נוספים למחלקות לטיפול נמרץ.

נציגי בתי החולים הגדולים בארץ התכנסו לדיון חירום מוקדם יותר היום במשרדו של שר הבריאות [[יעקב בן יזרי]], עקב חשש מהתפשטותו של החיידק האלים "קלבסיאלה", שפיתח עמידות לאנטיביוטיקה, וגרם בחודשים האחרונים למותם של מאות בני אדם.

משרד הבריאות הקים ועדת מומחים במטרה לחקור לעומק את הסיבות להתפרצותו של החיידק האלים ואת הדרכים לטפל בבעיה. בגלי צה"ל דווח כי בראש הועדה עומד פרופ' יהודה כרמלי, מנהל היחידה לאפידמיולוגיה בבית החולים "איכילוב" בתל אביב.

מנכ"ל המשרד פרופ' אבי יפה אמר אמש כי חיידקים מסוג זה הם "תופעה מוכרת בכל העולם", שמערכת הבריאות ערוכה להתמודד עמה.

פרופ' מיכאל דן, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים וולפסון, אמר אמש בשיחה עם וואלה! חדשות כי אין סיבה לפאניקה. לדבריו, "אין סיבה שהחיידק הזה יופיע פתאום אצל אדם בריא, ויחדור מהמעיים למקום אחר בגוף. הסיכוי להתפרצות הוא נמוך".

מצוקת האשפוז השפיעה על ההידבקות

כתב "הארץ" רן רזניק מדווח:

בכנס שהתקיים היום בבית החולים "איכילוב" בהשתתפות מנהלי בתי החולים בארץ נאמר, שמצוקת האשפוז הקיימת כיום משפיעה גם היא על היקף ההידבקויות בזיהומים.

מותם של 800-1,000 מבין 4,000-5,000 חולים שמתים מדי שנה מזיהומים בעת אשפוז בבתי החולים בישראל היה נמנע, לו היו נעשות כל הפעולות המקובלות הידועות למיגור זיהומים - כך מעריך פרופ' יהודה כרמלי.

לדברי כרמלי, אם משרד הבריאות ובתי החולים היו פועלים בצורה נכונה במאבק בזיהומים, היה ניתן למנוע את מותם של חלק מהחולים שנתקפו על ידי חיידקים עמידים.

המאבק בחיידקים אלו צריך לכלול, בין היתר, הקפדה על בידוד אפקטיבי של החולים שלקו בזיהום, הקפדה על נורמות העבודה של הצוותים הרפואיים והסיעודיים ובכלל זה על הוראות ההיגיינה הבסיסיות - כולל חיטוי הידיים לפני הטיפול בחולה וחיטוי הציוד הרפואי, הגדלת צוות האחיות ורכישת ציוד הולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully