וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על החלב

עמירם כהן

8.3.2007 / 11:56

החוקר המיוחד לתנובה ממליץ לדחות בקשת אייפקס להפוך את תנובה לחברה, מחשש בפגיעה בבעלי המניות שיבחרו להישאר בה

החוקר המיוחד לתנובה, נציב מס הכנסה לשעבר רו"ח דורון לוי, ממליץ שלא לאשר את הסעיף בעסקת המכירה של תנובה לאייפקס לפיו תוכל אייפקס להפוך את תנובה מאגודה שיתופית לחברה בכל עת, לרבות במועד השלמת העסקה בעוד 45 יום. לוי כותב את הדברים בדו"ח חקירה ראשוני שהגיש לרשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן.

הרשם החליט על מינוי החוקר בשל החשש כי הפיכת האגודה לחברה תפגע בזכויות מי מבעלי המניות שיבחרו שלא למכור את אחזקותיהם ולהישאר בתנובה. בדו"ח החקירה קובע לוי שלא הוצגה בפניו כל תוכנית לארגונן מחדש של האגודות השיתופיות בקבוצת תנובה (תנובה ותעמ"ת) כחברות, ולכן אין לאשר את בקשת אייפקס. משמעות הקביעה הזו היא כי אייפקס לא תוכל להנפיק את תנובה בעתיד, ואם רשם האגודות השיתופיות יקבל את המלצת החוקר המיוחד, העסקה כולה עשויה ליפול.

סעיף 345 בחוק החברות קובע את הנוהל להפיכת אגודה שיתופית לחברה. בשלב הראשון על האגודה להכין תוכנית לארגונה כחברה ולהגיש את התוכנית לרשם האגודות השיתופיות. בשלב שני בוחן הרשם את התוכנית ומגבש את עמדתו לגביה, ובשלב השלישי, אם אושרה על ידי הרשם, התוכנית מובאת לאישור האסיפה הכללית של האגודה. אם זו מאשרת אותה ברוב של 75% מחברי האגודה לפחות, התוכנית מוגשת לאישור רשם החברות. הרשם צפוי לקבל את המלצת החוקר המיוחד ולא לאשר בשלב הזה את הבקשה המקדמית ("פרה-רולינג") של תנובה בהתאם להסכם עם אייפקס לאפשר הפיכת האגודה לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully