וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ישראל ניצחה על העלמות עסכרי

שי אילן

8.3.2007 / 13:55

גורם בממשל מציין, כי הגנרל עסכרי ערק מרצונו למערב בסיוע ישראל. בכיר אירני מדווח על כוננות מיוחדת מחשש לפעולה של המוסד

תת שר ההגנה האירני לשעבר, עלי ריזה עסכרי ערק מרצונו למערב, בניצוחה של ישראל, כך פרסם היום ה"וושינגטון פוסט", מפי מקור מדיני. אישור חלקי לסברה ניתן מפי גורם אירני, שאמר שאינו יודע היכן עסגרי נמצא, אך יתכן שערק תמורת כסף שהוצע לו על ידי ישראל. שני הדיווחים נמסרו בעילום שם.

הגורם האירני הוסיף שלפי הסברה, עסכרי נמצא באירופה, ושמזה 4-5 שנים הוא לא שותף במידע בעל ערך ואינו מעודכן בפרטי תוכנית הגרעין. ואולם לפי דיווחים מפי גורמים טורקיים, עסכרי נפגש עם בכירים אמריקאים כדי למסור להם פרטים אודות תוכנית הגרעין והיעלמותו קשורה לחשש האמריקאי שנשקפת סכנה לחייו, אם יפעל בגלוי.

מאז נעלם עסכרי, נשמעו דיווחים סותרים אודות סיבת ההעלמות. בעוד שאירן טוענת שנחטף על ידי ארצות הברית או ישראל, שתי המדינות מכחישות רשמית קשר להיעלמות. באופן לא רשמי, נשמעת הטענה שעסגרי ערק מרצונו. המקורות שצוטטו בעיתונות האמריקאית אומרים שעסכרי משתף פעולה ומוסר מידע על הקשרים בין אירן לחיזבאללה.

דובר משרד החוץ הישראלי מרק רגב אמר שלמיטב ידיעתו, אין לישראל קשר לפרשה. עם זאת, ישראל לא מסתירה את החשיבות שהיא מייחסת לעסכרי. דני יתום אמר שזהו אדם בכיר ביותר, שפיקד למעשה על משמרות המהפכה בלבנון. איש המוסד לשעבר רם איגרא אמר אתמול לעיתונות האמריקאית שבשנות השמונים, בעת שעסגרי שהה בלבנון, הוא היה האדם שבנה וביסס את החיזבאללה.

"שינויים במתקני הגרעין"

בכיר במשרד החוץ האירני אמר בראיון לעיתון "אל-ווטן" הרואה אור בסעודיה, כי חקירת העלמותו של עסכרי בעיצומה ומעורבים בה בכירים אירנים שנשלחו לטורקיה. עוד טען, כי המועצה לביטחון לאומי באירן קיימה בימים האחרונים ישיבות מיוחדות שהוקדשו לנושא זה.

בשל העובדה שעסכרי היה חשוף למידע רגיש אודות תכנית הגרעין האירנית, החליטו באירן לנקוט אמצעי הגנה מיוחדים כדי למנוע פגיעה במדינה. לדברי הבכיר, "בשל חשש שמידע על מתקני הגרעין באירן יועבר למוסד הישראלי ולסוכנויות המודיעין האמריקאיות, משמרות המהפכה במדינה עוסקות בשינויים אסטרטגיים בהגנה על מתקני הגרעין במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully