וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל הליך הדחת קצב

7.3.2007 / 18:36

בוועדת הכנסת לא הושג רוב מוחלט הנדרש להדחה, והנשיא יישאר בנבצרותו. מספר חברים נטשו את הדיון ואמרו "זה בזבוז זמן"

היוזמה להדחת הנשיא [[משה קצב]] נכשלה היום כצפוי, לאחר שבהצבעה שתהקיימה בוועדת הכנסת לא הושג הרוב הדרוש לביצוע ההליך.

שבעה חברי כנסת תמכו בהדחה וארבעה התנגדו, אך למרות זאת, ההצעה נדחתה, מכיוון שבכדי להדיח נשיא דרושה תמיכתם של לפחות 19 ח"כים, המהווים 75% מכלל חברי הוועדה.

שישה מחברי הוועדה לא היו זכאים להשתתף בהצבעה מכיוון שנעדרו מישיבות קודמות בנושא. שישה חברי כנסת נוספים נעדרו מן הישיבה למרות שהיו זכאים להשתתף בה.

מספר חברים בוועדה נטשו את הדיון עם תחילתו, ובהם נציגי מפלגת ש"ס וח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי-מפד"ל). בגלי צה"ל דווח, כי הנדל אמר שהדיון הוא "בזבוז זמן". הוא האשים את חברי הוועדה כי שיקולים זרים הביאו לגיבוש עמדתם בנושא, ופירט כי "אנשי ש"ס לא רוצים את רובי ריבלין כי הרב עובדיה חייב לפרס. רוחמה אברהם רוצה להציל את התדמית שלה. לכל אחד יש חשבון ואין שיקול ענייני. עניינית לכולם ברור שהנשיא צריך ללכת".

"פארסה ותיאטרון אבסורד"

יו"ר סיעת מרצ זהבה גלאון גינתה את החלטת הכנסת ואמרה כי זהו יום עצוב עבורה. לדבריה, עם ההחלטה "הכנסת התגלתה במלא חרפתה. כנסת שלא יכולה להדיח נשיא שמואשם לכאורה בעבירות מין חמורות מועלת בחובתה המוסרית והחוקית".

ח"כ נסים זאב ([[ש"ס]]) אמר כי "מדובר בפארסה ותיאטרון אבסורד. גם אלו שהגישו את הקובלנה לא טרחו להגיע להצבעה, וזה מעיד על יחסם לכוחה של הכנסת". הוא הוסיף כי חברי הוועדה לא קיבלו את חומר הראיות, ולכן לדעתו לא ניתן לקיים דיון שהוא במהותו משפטי.

החלטת הוועדה אינה סותמת את הגולל על ניסיונות הדחה עתידיים. תהליך הדחה שני יוכל להתקיים, תוך איסוף מחודש של 20 חתימות בכנסת, כבר מחר. תרחיש זה צפוי אם יחליט [[היועץ המשפטי לממשלה]] מני מזוז להעמיד לדין את קצב, וזה יחליט, על אף הצהרתו המפורשת, שלא לפרוש מהתפקיד באופן מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully