וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2.5 מיליארד ש"ח דרושים לטיפול בחיידק

8.3.2007 / 1:24

התוספת דרושה להרחבת התשתיות בבתי החולים בכדי למנוע הדבקות בחיידקים האלימים. עם זאת נמסר, כי אין מקום לבהלה

משרד הבריאות דורש תוספת של כשני מליארד וחצי שקלים כדי להרחיב את התשתיות בבתי החולים ולהוסיף 3000 מיטות אשפוז, כדי למנוע את ההדבקות בחיידקים האלימים בבתי החולים.

בתוך כך, צוות הבדיקה שהקים משרד הבריאות בשיתוף עם הרופאים המומחים למחלות זיהומיות, פועל בבתי החולים ברחבי הארץ כדי למנוע הדבקות בחיידק האלים קלבסיאלה. בקול ישראל דווח, כי ממשרד הבריאות נמסר, שכל בתי החולים ערוכים וקבלו תדרוך לטיפול בזיהומים, וכי אין מקום לבהלה.

כתב "הארץ" רן רזניק:

מתחילת השנה מתו בבתי החולים בישראל כמאה חולים שמצבם היה קשה ובגופם נמצא [[החיידק האלים]]. בסך הכל נדבקו בחיידק האלים כמאתיים מאושפזים - כך אמר היום יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות, ד"ר איתמר שליט. שליט ציין עם זאת כי מדובר בחולים שהיו מאושפזים תקופות ארוכות, וכי לא ברור אם החיידק האלים הוא הגורם למותם.

ממשרד הבריאות נמסר כי התמותה מהחיידק בבתי החולים אינה תופעה חריגה. שר הבריאות [[יעקב בן יזרי]] אישר הבוקר בראיון לקול ישראל, כי ישנה עלייה בתמותת חולים, אך לדבריו מוקדם לקבוע אם עלייה זו נגרמה בעקבות הידבקות בחיידק אלים. בן יזרי אמר כי "אין סיבה להיכנס לפאניקה". אמש דיווח ערוץ 1 כי מאות מאושפזים בבתי חולים בישראל נדבקו באחרונה בחיידק אלים - קלבסיאלה-פנאומוניה - שמוכר לרפואה, אך פיתח עמידות לחלק מהטיפולים האנטיביוטיים המוכרים.

לדברי בן יזרי, בתי החולים קיבלו הנחיות להקפיד יותר על בידוד חולים ולמנוע צפיפות. הוא הבטיח כי המשרד יכנס בימים הקרובים את מנהלי בתי החולים ומנהלי המחלקות כדי לבחון דרכי התמודדות. הוא ציין כי נבדק גם אם החיידק התפרץ במדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully