וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו מבקשת מהחיזבאללה להקל על פעילות אנשיה בדרום לבנון

שי שריג

26.8.2001 / 10:05

עוזר שר החוץ ההודי דן בנושא עם סגן מנהיג החיזבאללה; הפגנת הכוח של החיזבאללה באזור רג'ר נועדה לשמור על המתח באזור הגבול, לאחר חודשיים שקטים בגזרת הר דב

הודו פנתה אתמול לחיזבאללה בבקשה להקל על פעילות אנשי הגדוד ההודי, הפועלים במסגרת יוניפי"ל בדרום לבנון. עוזר שר החוץ ההודי לענייני המזרח התיכון הגיע לביקור קצר בלבנון ונועד עם סגן מנהיג החיזבאללה, השייח' נעים קאסם, בנושא. הוא ביקש מהארגון לתמוך ולסייע לפעילות אנשי הגדוד ההודי באזור.

קאסם האשים את ישראל בהפעלת לחצים וסחטנות כלפי האו"ם ושימוש בקלטת הוידאו שצולמה לאחר חטיפת שלושת חיילי צה"ל לצורכי "ריגול מדיני". קאסם הדגיש כי האו"ם צריך להתמקד במעקב אחר ההפרות הישראליות בגבול לבנון והחדירות לשטח לבנון.

בתוך כך, ממשיך החיזבאללה בימים האחרונים להפגין נוכחות באזור הכפר רג'ר. הגברת פעילותו באזור רג'ר נועדה לפצות, לדברי מקורבים לחיזבאללה, על השקט היחסי ששרר בחודשיים האחרונים בגזרת שבעא – מוקד המתיחות העיקרי עד כה מול ישראל. באמצעות הפגנת כוחו ונוכחותו ברג'ר מעוניין החיזבאללה לשמור על מפלס פחד גבוה בצד הישראלי, אשר מייחס תשומת לב מיוחד לכל הנד עפעף של אנשי החיזבאללה מעבר לגבול. בנוסף, הארגון שב ומאותת לישראל על נכונותו להרחיב את גזרת הפעילות נגד צה"ל, אם הוא יידרש לכך. בתוך כך, דחה אתמול דובר האו"ם בדרום לבנון, טימור גוקסל, את הטענות שהושמעו בלבנון, על כך שהאו"ם ביצע תיקוני גבול לטובת ישראל בכפר רג'ר.

ובביירות הפגינו בסוף השבוע כשלושת אלפים איש, תומכי החיזבאללה, להבעת תמיכה בהמשך אינתיפאדת אל-אקצה ולהדגשת הבטחת הארגון לסייע לעם הפלסטיני להמשך המאבק והפיגועים נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully