וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילון פרטי לעשירים

פאר ויסנר

7.3.2007 / 10:03

פאר ויסנר מתפלץ מרעיון התשלום בנתיבי אילון: העשירים יסעו שם, העניים יחטפו את זיהום האוויר והפקקים בתוך העיר. אולי להיפך?

בישראל כמו בישראל, הרבה פעמים הרעיון מצוין אבל הביצוע כושל. במקרה הגרוע זה נגמר בבזבוז כספי ציבור. במקרה הגרוע יותר, זה עשוי לעלות בחיי אדם. כך הוא המצב גם לגבי הרעיון להטיל אגרת גודש על הנוסעים בנתיבי איילון כדי לצמצם את כמות המכוניות על הכביש ולהפחית את העומס. הכוונה מבורכת, אבל התוכנית לעשות זאת באמצעות אגרת גודש - דווקא על הכביש הזה - שגויה.

במשרד התחבורה רגילים לחשוב איך מזיזים את הפקקים ממחלף חדש אחד לצומת ישן אחר, וזה מה שיקרה אם תונהג אגרת הגודש בנתיבי איילון. התנועה תזרום שם בלי פקקים, ועשירי הארץ ייהנו מכביש רחב-מסלולים שבו יוכלו לשייט עם מכוניותיהם המפוארות. ואילו בכבישים המקבילים בתוך תל אביב - דרך נמיר, דרך חיפה, רחוב לוי אשכול, אבן גבירול לבאים מצפון ודרך פתח תקוה והירקון לבאים מדרום - יזדחלו להם יתר הנהגים.

כבר כיום, הנסיעה מקצה אחד של העיר לקצה השני היא משימה בלתי נסבלת, שנמשכת כמעט כמו נסיעה מתל אביב לרעננה. בנוסף לפקקים הרבים שייווצרו בעיר בשל אגרת הגודש, תל אביב "תיהנה" גם מזיהום אוויר כבד יותר עקב הגידול במספר המכוניות שיעברו ברחובותיה. כבר היום מתים בגוש דן בכל שנה 1,100 בני אדם מזיהום אוויר, ועוד אלפי אלפים סובלים ממנו. האם במשרד התחבורה מבקשים להפוך את העיר הלבנה לשחורה?

אם במשרד התחבורה באמת רוצים להפחית את העומס בכניסות לתל אביב, עליהם לפעול לגיבוש אגרת גודש לעיר עצמה, יחד עם המשרד לאיכות הסביבה והעירייה. רק תוכנית כזאת תביא לצמצום מספר כלי הרכב בכניסה לעיר. אגרת גודש כזאת יושמה כבר בסינגפור, בלונדון ובשטוקהולם, ואם תיושם בישראל, היא תשפיע ישירות גם על נתיבי איילון. במקביל עליהם לדאוג לשפר גם את התחבורה הציבורית בכניסה לעיר ולהפוך אותה לזמינה יותר וכדאית יותר. לא אגרת גודש בנתיבי איילון תפחית את העומס בכבישים המובילים לתל אביב, אלא רק תוכנית משולבת מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully