וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב העבירה בעקיפין כספים לחמאס

5.3.2007 / 19:29

הוושינגטון טיימס מדווח, כי סוכנות סיוע ממשלתית העבירה סיוע לאוניברסיטה של חמאס בעזה לאחר שינוי "חוק הטרור" ב-2004

מיליוני דולרים מתקציב החוץ של ארצות הברית הועברו בשנים האחרונות לשתי אוניברסיטאות פלסטיניות, אחת מהן שייכת ל[[חמאס]]. עיתון הוושינגטון טיימס דיווח, כי חברי קונגרס בודקים את המימון, שניתן גם באמצעות מלגות לסטודנטים בודדים. חברי הקונגרס טוענים כי אם אכן קרה הדבר, מדובר בהפרה של חוקי המדינה, האוסרים מימון ארגונים הקשורים ל[[טרור]].

הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID) העבירה יותר מ-140 אלף דולרים לסיוע לאוניברסיטה האיסלמית של חמאס בעזה, מהם 49 מלגות לסטודנטים במוסד. סכום הכסף המדובר הועבר לאחר שהקונגרס שינה את החוק בשנת 2004, האוסר סיוע לארגונים התומכים בטרור או מטיפים לטרור.

על פי הממצאים, בשנה החולפת לא העבירה הסוכנות סיוע לאוניברסיטה האיסלמית, אך המשיכה לממן פרוייקט להקמת מתקן היי טק באוניברסיטה בעלות מיליוני דולרים. הפרוייקט הוא יוזמה של ארגון סיוע אמריקאי לפליטים.

בנוסף מדווח הוושינגטון טיימס כי הסוכנות USAID העבירה בשנה החולפת 2.3 מיליון דולרים לאוניברסיטת אל-קודס בירושלים, שבה פועלים ארגוני סטודנטים המזוהים עם ארגוני טרור. בשטח האוניברסיטה נערכה חגיגה בחודש שעבר לזכר מי שתכנן את פיגוע ההתאבדות הראשון, לפני יותר מעשור.

סנטור דמוקרטי: מדובר בשערורייה

הסנטור הדמוקרטי מטעם מדינת ניו יורק, גארי אקרמן, אמר בתגובה כי מדובר בשערורייה, שכספי המסים האמריקאים מועברים לגופים התומכים בטרור. אקרמן משמש כיו"ר תת הוועדה לענייני המזרח התיכון ודרום אסיה. "יש לסגור את הפרצות בחוק, כך שכספי המסים ישמשו למטרות לשמן משלמים את המסים ולא למימון טרור והטפה לשנאה כלפי ישראל וארצות הברית" .

ניטה לואוי, המשמשת כיו"ר הוועדה האחראית על הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי בקונגרס אמרה בתגובה כי ברור לכל שאסור שכספי המסים ישמשו למימון והפטה לטרור. "תמיכה בטרור ובטרוריסטים בכל צורה אינה מקובלת".

הסוכנות הכחישה את ההאשמות המיוחסות לה. "כל מענק שאנו נותנים, כל סיוע שאנו מעבירים מתואם עם החוק" אמר גורם בסוכנות, שביקש לא להזדהות. לדבריו, במקרה של האוניברסיטה האיסלמית תוחקרו נשיא האוניברסיטה וסגן נשיא האוניברסיטה והאחראי על הספרייה. "הארגון סיפק מחשבים וציוד לימודי בשווי 12 אלף דולר לספריית האוניברסיטה". הוא הוסיף כי כל סטודנט שמקבל מלגה נחקר לפני כן, אך "הסוכנות לא עוקבת אחרי פעילות הסטודנט לאחר מתן המלגה". בניגוד למקבלי סיוע אחרים, הסטודנטים לא התבקשו לחתום על מסמך בו הם מתחייבים שלא לעסוק בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully