וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיוטת דו"ח המבקר לא תטיל אחריות אישית

5.3.2007 / 18:21

כך סיכמו בינהם אורלב ולינדנשטראוס. הטיוטה תכלול המלצות כלליות בלבד, כדי להבטיח היערכות מהירה של העורף. למרות הסיכום, לא נמשכה העתירה לבג"ץ

טיוטת הדו"ח שיגיש מבקר המדינה על תפקוד העורף במלחמת לבנון, לא תטיל אחריות אישית על קציני צה"ל או שרי הממשלה. כך סיכמו לפני זמן קצר יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ זבולון אורלב ומבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס. אורלב אמר, כי מדובר במסמך הכולל, בין היתר, המלצות כלליות שניתנות ליישום מיידי במטרה להבטיח היערכות מהירה של העורף. למרות הסיכום החליטה הסנגוריה הצבאית שלא למשוך את העתירה לבג"ץ.

בג"ץ יקיים מחר דיון דחוף בעתירה נגד הצגת עיקרי ממצאי המבקר - כך החליטה שופטת בג"ץ מרים נאור. את העתירה הגישו הסניגוריה הצבאית ואלוף פיקוד העורף גרשון יצחק נגד מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, ויו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל). העתירה תובא לדיון בפני הרכב של שלושה שופטים מחר ב-9:00 בבוקר, שעתיים בלבד לפני הדיון המתוכנן בוועדה לביקורת המדינה, שנקבע ל-11:00, ושבו אמור המבקר להציג את ממצאיו.

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס מתכוון לפרסם מחר כמתוכנן את טיוטת הדו"ח החמור שחיבר על הטיפול בעורף במהלך המלחמה בלבנון, למרות הדרישה לדחות את הדיון בנושא. הבוקר העביר המבקר את טיוטת הדו"ח ל-92 גופים, בהם צה"ל, משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. תשובת הגורמים המבוקרים תופיע בדו"ח הסופי, שיציג באוגוסט.

אלדד יניב עתר לבג"ץ, בשמו של אלוף פיקוד העורף יצחק גרשון, כנגד מבקר המדינה והוועדה לביקורת המדינה של הכנסת. יניב מנסה למנוע בעתירתו ממבקר המדינה להציג מחר בוועדה את טיוטת הדו"ח. בקול ישראל דווח שהעותרים ציינו, כי "ביקורת הוגנת ובונה אינה יכולה להינתן בלי שנתקבלו תגובות הגופים המבוקרים, טרם פרסום הדו"ח וממצאיו". עוד נאמר, כי העתירה מוגשת למען שמירה שמירה על כבודם, שמם וזכויותיהם של קציני צה"ל להליך הוגן.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל) נחוש אף הוא לקיים מחר את הדיון בוועדה בו יציג המבקר את הדו"ח. "אני לא מעלה על דעתי, כי בג"ץ יתערב בסוגייה. יש הפרדת רשויות ועם כל הכבוד יש לחברי הכנסת את שיקול הדעת ואת העצמאות המוחלטת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully