וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראפ לבנוני: בועטים במוסכמות

יוני מנדל

4.3.2007 / 19:02

בשנים האחרונות פורח הראפ אצל שכנתנו מצפון. המתיחות הפוליטית במדינה והמלחמה עם ישראל "תורמות" למחאה המוסיקלית

"אנו שרים על מה שאנו רואים, ועל מה שאנו מרגישים, ועל מה שכואב לאנשים, ועל המציאות שבה אנו חיים", כך מתאר מוחמד המכונה "עבריין המילים" את ייעודו של הרכב הראפ הלבנוני "אגזוזי המכוניות". מוחמד הוא הסולן של הלהקה ומראשוני הראפרים בלבנון.

עיתון אלחיאת, הרואה אור בלונדון, חושף היום את סצנת הראפ בלבנון, ומציין שהתופעה החדשה הזו תופסת תאוצה במהירות. לפני שש שנים הגיחה הסנונית הראשונה של הסגנון המוסיקלי עם הרכב להקת "אגזוזי המכונית". מוחמד הסולן מספר, כי "אנחנו, כמו אגזוז המכונית, אומרים ומוציאים מהחברה את כל מה שמכביד עליה ומצער אותה". לדבריו, "זמר ראפ לא צריך להיראות טוב או לשיר יפה, אלא בעל יכולת להביע את עצמו בצורה ברורה".

הדיסק האחרון של להקת האגזוזים נקרא "מכונת הכביסה". השם מבטא את רצונם של חברי הלהקה להוציא מהמציאות הלבנונית את הלכלוך ולנקות אותה. בראיון שנתן "עבריין המילים" מוחמד הוא סיפר ש"הדיסק שלנו מדבר על הסבל בו חיים הלבנונים. הוא יוצא נגד החיסולים, ההתנקשויות, הסכסוכים בין שיעים לסונים במדינה, המלחמה עם ישראל, המיניות, הפריצות בחברה, סמים ועוד". הוא טען עוד, כי "השירים שלנו פונים אל כל החברה, החל מילדים בגיל 10 ועד מבוגרים בגיל 60".

בין ראפ אמריקאי ללבנוני

עומר, מתופף הלהקה סיפר שמה שמייחד את הלהקה הוא העובדה שהם "לבנונים אמיתיים". לדבריו, "אנחנו לא חיים בגטו של שחורים באמריקה, אז אנחנו לא משחקים אותה כאילו אנחנו גרים בגטו כזה". הוא סיפר שהלהקה מתלבשת ומדברת כמו לבנונים וכמו ערבים, כי לדבריו "אנחנו לבנונים וערבים, ולא אמריקאים".

עם זאת, המרחק עדיין גדול בין הראפ האמריקאי לזה הלבנוני. חברי הלהקה מספרים שלפני הופעה באוניברסיטה האמריקאית בביירות הודיעו להם שלא יוכלו "ללכלך" על הממשל האמריקאי. "אם תשירו שירי מחאה נגד נשיא ארצות הברית בוש – לא תופיעו", נאמר להם בהודעה רשמית מראשי האוניברסיטה.

עומר מצטער על סתימת הפיות, והפעם הוא מתייחס לראפ האמריקאי בהערצה. "הראפ האמריקאי הוא ראפ בועט של כנופיות ומאפיות שמסוגל להגיד הכל". עם זאת, להבדיל מזאת טוען עומר ש"הראפ הלבנוני לא יכול להגיד הכל בכל מקום כי אנחנו חיים בחברה ערבית". גם מוחמד "עבריין המילים" מצטער על התופעה הזו ואומר, "לא כולם מקבלים את הזכות שלנו לומר את כל מה שעל ליבנו, וזה מאוד חבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully