וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הרוויח מנפילות שוקי העולם?

TheMarker

1.3.2007 / 10:29

בוול סטריט יש מי שגזר קופון השבוע. משקיע האג"ח ג'ון מריוותר הרוויח מהימור על הין ואג"ח ממשלתיות של ארה"ב

אף כי רבים הפסידו כספים מירידות השווקים השבוע, כמה מהשמות הגדולים של וול סטריט דווקא רשמו שבוע מוצלח, והדגימו כיצד ניתן לנצל את הסיכון הרב הטמון במערכת הפיננסית. חלק מהרווחים האלה נרשמים על הנייר בלבד, ועוד נותר לראות האם וכיצד יתממשו, אך הם מראים כי לעתים דווקא הימור על מה שנחשב כהשקעה יציבה יכול להניב תשואות יפות.

כך למשל, ג'ון מריוות'ר, משקיע האג"ח שכמעט גרם למשבר פיננסי עולמי כשקרן הגידור שניהל קרסה ב-1998, הימר בקרן הנוכחית שלו, JWM פרטנרס, על עליית הין והאג"ח הממשלתיות של ארה"ב ורשם עלייה יפה ביום שלישי ובפברואר בכלל - כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". הין התחזק על רקע סגירת פוזיציות של carry trades, בהן סוחרים לקחו הלוואה בין, שהריבית עליה נמוכה, על מנת לבצע השקעות מסוכנות יותר, כמו השוק הסיני. האג"ח הממשלתיות של ארה"ב התחזקו כאשר משקיעים ברחו משוק המניות שרשם נפילה מהירה ביום שלישי למה שנחשב להשקעה יציבה ובטוחה.

הימור מוצלח נגד שוק המשכנתאות

גם גרג ליפמן מבנק ההשקעות דויטשה בנק רשם תוצאות יפות בשבועות האחרונים: הוא הרוויח כ-250 מיליון דולר מהימור נגד שוק המשכנתאות בארה"ב, לפי "וול סטריט ג'ורנל". לפי העיתון, כבר בספטמבר התפאר ליפמן בהימור זה, והיה בטוח בהצלחתו. שוק המשכנתאות נכווה קשות בשבועות האחרונים על רקע עי עמידתם של אמריקאים רבים בפירעון המשכנתאות, ונפח גדול של חובות מסופקים החליש את מגזר הפיננסים האמריקאי בכללו.

תקלה טכנית במערכות המחשוב של חברת דאו ג'ונס (סימול DJ) גרמה לנפילה פתאומית של מדד דאו ג'ונס בשיעור של 178 נקודות בתוך דקה אחת ביום שלישי בוול סטריט, והחריפה את הנפילה, כאשר משקיעים החלו למכור מניות בקצב ונפח גבוהים. 3.3 מיליארד מניות החליפו ידיים ביום שלישי בנאסד"ק - מחזור המסחר היומי הגבוה ביותר זה כמעט חמש שנים. בבורסת ניו יורק החליפו ידיים 2.4 מיליארד מניות - מחזור המסחר הגבוה ביותר מאז חודש יוני. משקיעים רבים שברחו משוקי המניות, פנו לשוקי האג"ח.

מדד S&P 500 בוול סטריט צנח ב-3.5% ביום שלישי, וסימן את אחד הימים הגרועים ביותר השנה. איגרות החוב של ממשלת ארה"ב, הנחשבות להשקעה בטוחה יחסית, רשמו זינוק אדיר באותו יום והתשואות על האג"ח ל-10 שנים צנחו ב-0.12% ל-4.51%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully