וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין ושני חיילים נהרגו בחדירת מחבלים למוצב ברצועת עזה

מוטי גל

25.8.2001 / 10:46

רב סרן גיל עוז, בן 30, ניר קובי, בן 21, וחייל נוסף ששמו טרם הותר לפרסום, נהרגו לאחר ששני מחבלים חדרו למוצב מרגנית; בחילופי האש שהתפתחו נפצעו שבעה חיילים; שני המחבלים נהרגו

שלושה אנשי צה''ל ובהם קצין בכיר נהרגו ועוד שבעה חיילים נפצעו בהתקפת מחבלים פלסטינים הלילה על מוצב מרגנית של צה''ל בדרום רצועת עזה. הקצין שנהרג הוא רס''ן גיל עוז, בן 30 מכפ''ס שהיה סגן מפקד גדוד שקד בגבעתי. ההרוג השני הוא סמ''ר ניר קובי, בן 21 מכפ''ס. שמו של ההרוג השלישי עדיין לא נמסר לפרסום. הודעה נמסרה למשפחתו.

בהתקפת המחבלים גם נפצעו שבעה חיילים. הם הועברו לבית החולים סורוקה בבאר שבע שם עדיין מטופלים חמישה חיילים. אחד מהם במצב קשה מאוד במחלקה לטיפול נמרץ. עוד שני חיילים במצב בינוני ושניים נוספים במצב קל. הפצועים הועברו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. החייל שנפצע קשה נותח במהלך הלילה והועבר ליחידה לטיפול נמרץ. מצבם של ארבעה פצועים מוגבר בינוני והם סובלים מפגיעות רסיסים בגפיים, בפנים ובחזה. שניים מהפצועים שמצבם קל ביותר שוחררו לביתם.

מתחקיר ראשוני של האירוע מתברר כי שני המחבלים נכנסו לתוך המוצב והחלו לירות לעבר חיילים שהיו במוצב. חלק מהחיילים ישנו. במקום התפתח קרב במהלכו נפגעו שמונה חיילים. אחד נהרג ושבעה נפצעו. למקום הגיע כח נוסף של צה''ל והשתתף אף הוא בלחימה. במהלך חילופי האש נהרג הקצין וחובש שהגיע לטפל בו. אחד המחבלים נהרג מאש החיילים בתוך המוצב. במהלך מרדף נהרג המחבל השני, בשעות הבוקר, בחממות הישוב בדולח. אדם שלישי שהביא את השניים לאיזור המוצב נמלט ללא פגע לחאן יונס.

שני המחבלים שביצוע את הפיגוע זוהו כחברי פלג הפת''ח שנקרא ''פתח אבו ריש''. הארגון ביצע בחודשים האחרונים ירי מנשק קל וירי פצצות מרגמה לעבר ישובים ישראלים. אחד המחבלים, אמין מוחמד אבו-חטאם, משרת בביטחון הלאומי הפלסטיני. המחבל השני הוא הישאם מוסא אבו-ג'מוס. מצה''ל נמסר כי שניהם יצאו מחאן-יונס. ברשות הפלסטינית נמנעו הבוקר להגיב על האירוע. בצהריים העביר צה"ל את גופות שני המחבלים לידי הפלסטינים.

בכרוז שהופץ בעזה טוען ארגון המכנה את עצמו: "ההתנגדות הלאומית הפלסטינית, הזרוע הצבאית של החזית הדמוקרטית" כי הוא אחראי למעשה. בכרוז נכתב כי אנשיו ביצעו את ההתקפה בירי מקלעים ורימונים. זו הפעם הראשונה ששמו של ארגון זה עולה באינתיפאדה.

בעקבות הפיגוע החלו הפלסטינים לפנות מפקדות ומתכנים ברצועת עזה, מחשש להתקפה ישראלית. מקורות פלסטינים אומרים כי צה"ל הרס לתנועה את כביש החוף ברצועה ומספר מעברים בדרום הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully