וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הרפורמה במשק החשמל

28.2.2007 / 18:50

ברוב של 61 מול 12 אישרה הכנסת את הרפורמה, במסגרתה תפוצל חברת החשמל למספר יחידות עד להפרטתה ב-2013

הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את חוק הרפורמה במשק החשמל. 61 חברי כנסת הצביעו בעד ו-12 חברי כנסת התנגדו. לפי הצעת החוק, תפוצל חברת החשמל למספר יחידות לקראת הפרטתה החלקית ב-2013. החלטת הממשלה להפריט את חברת החשמל התקבלה באופן חד צדדי, לאחר כישלון המו"מ בין המדינה לבין הנהלת חברת החשמל וועד העובדים.

שר האוצר אברהם הירשזון ושר התשתיות הלאומיות בנימין בן אליעזר בירכו על העברת החוק במליאה. השרים הדגישו, כי החלטת הכנסת שאישרה את הצעת החוק מעניקה משנה תוקף לצעד המתבקש וההכרחי בו נקטה הממשלה.

השרים הוסיפו כי חברי הכנסת גילו אחריות למשק הישראלי, וכי מתווה הרפורמה הוא הנכון ביותר למדינת ישראל ולמשק החשמל. עוד אמרו השרים, כי זו הדרך הנכונה לטיפול בחוב הגדול של חברת החשמל המוערך בכ-45 מיליארד שקל, וכי הרפורמה תגביר את הכושר התחרות והייצור של החשמל בישראל.

ועד העובדים: נחריף את המאבק

בתוך כך, עובדי חברת החשמל, שפתחו אתמול בשביתה חלקית במחאה על כוונת הממשלה ליישם את הרפורמה במשק החשמל, המשיכו בה גם היום - למרות הודעת ההסתדרות על ביטול השביתה הכללית במשק. במסגרת העיצומים עובדים העובדים במתכונת שבת, אך הובטח שאספקת החשמל במדינה תימשך כסדרה. מחר ישובו העובדים לעבודה סדירה.

העובדים פתחו בעיצומים לאחר אישורו בקריאה ראשונה של חוק הרפורמה במשק החשמל. ועד עובדי חברת החשמל, בראשות דוד (מיקו) צרפתי, הודיע כי בכוונתו להחריף את מאבקו נגד הרפורמה, שלטענתו, תייקר את תעריפי החשמל וגם תפגע בביטחונם התעסוקתי ובתנאי השכר של העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully