וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייקס מ"סייקס-פיקו" יוצא מקברו

שי אילן

28.2.2007 / 16:38

דיילי טלגרף: גופתו של האריסטוקרט הבריטי שמת משפעת ספרדית, שהד.נ.א שלה דומה לשפעת העופות תעזור לחקור את המחלה הקטלנית

העולם המדעי חושש מפנדמיה, מגיפה עולמית, שעלולה להיגרם מווירוס [[שפעת העופות]]. אמנם עד כה נדבקו במחלה רק אנשים שבאו במגע ישיר עם עופות חולים או אכלו ביצה לא מבושלת, אבל קיים חשש שהווירוס יעבור מוטציה. הדבר עלול לגרום לו להיעשות למידבק מאדם לאדם.

במקרה כזה יכול אולי לסייע סר מארק סייקס. אמנם הוא נלחם במלחמת הבורים וזה היה במאה ה-19, וכן, הוא שוהה בארון קבורה ב-90 השנים האחרונות, אבל בגופתו עשוי להיות המפתח לריפוי המונים.

סר סייקס, אציל ודיפלומט בכיר, ששמו זכור מהסכם [[סייקס-פיקו]] שחילק את שאריות האימפריה העותמנית בין צרפת ובריטניה, מת בשנת 1919 משפעת ספרדית בחדר בבית מלון. מדענים מקווים שגופתו, שהשתמרה יחסית היטב בתוך ארון עופרת, תאפשר להם לחקור את הד.נ.א של הווירוס בו לקה.

סייקס קבור בכנסיית סט. מרי במזרח יורקשייר שבבריטניה. פרופ' ג'ון אוקספורד, אחד הווירולוגים הבכירים בעולם, סבור שדגימות מגופתו של סייקס יסייעו למדע מאוד. אוקספורד סבור שהעולם נמצא על סף מגיפה עולמית של שפעת.

סייקס הצעיר הותיר אחריו במותו ששה ילדים ואת הדוכסות הגדולה ביותר ביורקשייר. נכדיו הסכימו להוצאתו מקברו והצביעו על האירוניה בכך שאפילו מקברו הוא מוסיף לעזור לממלכה המאוחדת. המערכת הפוליטית בבריטניה שצפתה שסייקס יהיה ראש ממשלה, אולי תקבל אותו כעת בתור תרבית לצרכי חיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully