וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי גרינפיס "זיהמו" את תחנת הכוח

28.2.2007 / 16:19

עשרות פעילי גרינפיס הפגינו היום מול תחנת הכוח של חברת החשמל בחדרה. הם הפעילו צינורות עשן שהופנו לעבר התחנה

עשרות פעילי [[גרינפיס]] הפגינו היום מול תחנת הכוח של חברת החשמל בחדרה, תחת הכותרת "זיהום מוחזר לשולח". המתנדבים הפעילו צינורות עשן שהופנו לעבר התחנה ומילאו את המתחם בעשן אפור וסמיך, אך בלתי מזיק. לאחר סיום הפעולה מול תחנת הכוח המשיכו פעילי גרינפיס במסע הסברה בעיר חדרה.

הפעילים טוענים, כי שריפת ה[[פחם]] בתחנת הכוח פולטת לאוויר מזהמים הגורמים לתחלואה קשה ומוות בנוסף להאצת שינוי האקלים הקיצוניים. לדבריהם, כ-80% ממשק החשמל בישראל מבוסס על שריפת פחם. תחנת הכוח בחדרה שורפת כ-18,000 טון פחם ליום, המייצר כתוצר לוואי 1,800 טון אפר פחם.

הפחם ואפר הפחם מכילים כימיקלים מזהמים המזיקים לבריאות ולסביבה. הכימיקלים הנפלטים, ביניהם, [[גופרית דו-חמצנית]], [[תחמוצות חנקן]] וחלקיקים ידועים כגורמים למחלות נשימה, דלקות ריאה וירידה בתפקודי ריאה. קבוצות הסיכון המושפעת במיוחד הינם קשישים ילדים ותינוקות.

נילי גרוסמן, מנהלת קמפיין האנרגיה של גרינפיס ים-תיכון, אמרה: "בהשראת רובין הוד- אנחנו לוקחים היום את הזיהום שמפזרת עלינו חברת החשמל כל ימות השנה ומחזירים אותו חזרה אליה בשם כל אזרחי ישראל. נמאס לנו מהבריונות של חברת החשמל, שמעדיפה את טובתה שלה על פני טובת הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully