וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל שנה נעלמות כמיליון ילדות בהודו

שי אילן

28.2.2007 / 14:27

העיתון "גארדיאן" מפרסם: נשים מפילות בנות או הורגות אותן אחרי הלידה בכמויות מעוררות פלצות. כעת אין די נשים והאלימות גואה

בהודו יש כיום מחסור חמור שהולך וגדל בנשים. בימים אלו, על כל 1,000 ילדים יש רק 818 ילדות, ירידה של יותר ממאה ילדות ביחס לשנת 2001. בהודו אסורה הפלה על בסיס מין ולמרות זאת בכל שנה "נעלמות" מיליון ילדות, חלק מהן היו אמורות להיוולד והופלו, חלק אחר הומתו אחרי לידתן.

מעריכים שבעשרים השנים האחרונות, 10 מיליון נשים הופלו או הומתו אחרי הלידה. מאז נאסרה ההפלה הסלקטיבית, לפני 12 שנה, רק רופא אחד הורשע בפעולה כזו. מרפאות מעלימות את הראיות וקוברות את העוברים בחצרותיהן האחוריות. בתחילת החודש נעצרו שני בני אדם בעיר רטלאם, אחרי שבמרפאה בה עבדו התגלו 400 עצמות שמשערים ששייכות לעוברים ממין נקבה. חוקר אחד מדלהי אמר ל"גארדיאן" שמדובר במספר עצום ונסתר של מקרי מוות.

התגובה של ממשלת הודו, שרק לאחרונה הבינה שמדובר במשבר לאומי, היא הקמה של רשת בתי יתומים. השרה הממונה על ענייני נשים וילדים אמרה לאחרונה: "אם אתם לא רוצים בנות, השאירו אותן לנו. אל תהרגו אותן". הודו נואשת כיום לשנות את היחס בין נשים וגברים. במדינה יש 8 אחוז יותר גברים. לשם השוואה, במערב יש 3 אחוז יותר נשים מגברים. רק בסין המצב גרוע יותר.

לדברי חוקרים מערביים והודים, יש קשר בין פשיעה אלימה ואחוז הגברים, באזורים בהם יש מחסור בנשים. גברים נוטים פחות לעסוק בטרור ובפשע כאשר הם מתחתנים ומביאים ילדים לעולם, אומרים החוקרים.

במדינות בהן המחסור המורגש קשה יותר, כמו בצפון הודו, פוליטיקאים מקומיים נבחרים משום שהם מבטיחים להגדיל את מספר הנשים. גברים רבים יוצאים לבנגלה דש ולנפאל בחיפוש אחר כלות. בכך נוסף לתעשיית שפחות המין סוג חדש של פשע נגד נשים: חטיפה למטרות נישואים. נשים נמכרות לפעמים בפתח ביתן למטרות ייצוא לאזורים מעוטי הנשים. אולי כעת ייעלם מן השיח העממי הפתגם הפונג'בי "לגדל בת זה כמו להשקות את השדה של השכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully