וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לחייב המדינה לחלק מזון לנזקקים

28.2.2007 / 11:56

ארגון לתת הגיש עתירה לבג"ץ בבקשה לחייב את המדינה לדאוג לחלוקת המזון ל-200 אלף משפחות המקבלות סיוע מדי יום מעמותות

ארגון לתת עתר לבג"צ, בבקשה לחייב את המדינה לממן חלוקת מזון ל-200 אלף משפחות נזקקות בישראל, ולקבוע כי המדינה חייבת לדאוג לביטחונם התזונתי המינימלי של אזרחיה. לטענת הארגון, אין זה מתפקידן של מאות עמותות, אשר ממומנות מתרומות ופועלות באמצעות מתנדבים, לדאוג לביטחונם התזונתי של רבים מתושבי המדינה.

על פי העתירה, "ביטחון תזונתי" הוא זכות חוקתית בסיסית של הציבור, לקבל מזון שיאפשר את קיומו הבסיסי, וחובת המדינה לדאוג לכך.

בנוסף נטען בעתירה, כי המדינה ביצעה בפועל הפרטה עקיפה של שירותי הרווחה, בכך שהעבירה את הטיפול באספקת מזון לנזקקים לידי העמותות, ללא כל ביקורת ופיקוח על אופן החלוקה וטיב המזון המחולק לנזקקים תוך פגיעה בעקרון השוויון.

בארגון החליטו להגיש את העתירה לאור העובדה ש-11% מאזרחי המדינה (כ-200,000 משפחות) נזקקים לשירותי העמותות לסיוע במזון. במקביל, בשל הביקוש הגדל והולך לסיוע, העמותות אינן יכולות לתת מענה לכל הנזקקים הפונים וחלקן על סף קריסה בשל מחסור במשאבים.

עו"ד מיכאל בך, שהגיש את העתירה בשם ארגון לתת אמר כי העתירה אינה מתיימרת לפתור את בעיית העוני במדינת ישראל, אלא "היא עוסקת בהיבט החמור ביותר של העוני – המחסור במזון בסיסי, והצורך להטיל את האחריות למציאת פתרון מיידי לבעיה על המדינה, האחראית לביטחונם האישי והתזונתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully