וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים נפגשו עם מזכ"ל האו"ם

28.2.2007 / 5:21

אחרי הפגנה בגבעת הקפיטול למען שחרורם של אלדד רגב, אהוד גולדווסר וגלעד שליט, דחקו המשפחות במזכיר לפעול לקבלת אות חיים

משפחות החיילים החטופים אהוד גולדווסר ואלדד רגב נפגשו בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, ודחקו בו להפעיל לחץ למען שחרור החטופים. הפגישה התקיימה אחרי הפגנה למען שחרורם ושחרור החייל החטוף גלעד שליט בגבעת הקפיטול בוושינגטון, בהשתתפות מאות בני אדם, בהם מנהיגי קהילות יהודיות וחברי הקונגרס האמריקאי.

במסיבת עיתונאים שקיימו לאחר הפגישה אמרה קרנית גולדווסר, אשתו של אהוד, כי מזכיר האו"ם הבטיח כי יעשה הכל כדי להשיב למשפחות את יקיריהן. היא סיפרה כי ביקשה ממנו לעשות מאמצים לקבלת אות חיים מהחטופים, וציינה כי הדבר עשוי להשפיע על קבלת ההחלטה לשחרר אסירים לבנונים בתמורה להחזרתם הביתה.

לדבריה, אם יגיע מידע על מצב החטופים וגורלם, ממשלת ישראל עשויה להיות גמישה יותר בנוגע לאפשרות של שחרור אסירים. היא ציינה כי סירוב חיזבאללה לאפשר לאנשי הצלב האדום לבקר את החטופים היה קשה במיוחד, כיוון שהמשפחות יודעות שהחטופים נפצעו, אך אינן יודעות אם זכו לקבל טיפול רפואי. לדבריה, "ביקור הצלב האדם אצל החטופים עשוי להיות צעד לקראת סיום הסכסוך. ישראל ולבנון יהיו המנצחות".

גולדווסר הזכירה את יוזמת המשפחות, בה קראו לנשים לבנוניות ופלסטיניות לשלב כוחות במטרה לשחרר כלואים משני הצדדים. לדבריה, עד כה איש לא הגיב לקריאה. בהתייחסה ליוזמה, היא אמרה כי "כל אישה בעולם, בלבנון או בישראל, יהודיה או מוסלמית, מרגישה אותו דבר כשבעלה נלקח ממנה. יקיריהם אינם בבית, יקירינו אינם בבית: יש לנו את אותה הבעיה". היא הוסיפה כי פנו לאמהות ולנשים של אסירים לבנונים ופלסטינים, אולם אלו התעלמו מהבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully