וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים סודנים נאשמים ברצח עם בדרפור

27.2.2007 / 15:35

התביעה בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג הכריזה על שר הפנים לשעבר ועל מפקד מיליציה כמבוקשים ודרשה את מעצרם

נציגי התביעה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הכריזה היום על שני חשודים בכירים בביצוע רצח עם בדרפור. התביעה נקבה בשמם של אחמד הארון, שר הפנים לשעבר של סודן, ועלי קושאייב, מפקד מיליציית הג'נג'אוויד, שהובילה את המתקפות על השחורים בדרפור. בעימות נהרגו לפי הערכות שונות בין 200 אלף ל-400 אלף אלף איש ו-2.5 מיליון איש נעקרו מבתיהם, רבים מהם חיים במחנות פליטים, בתנאים ירודים ביותר בסודן ובצ'אד.

לפי דברי התביעה, ממשלת סודן קיבלה דיווחים מנציגים בדרפור בדבר חימוש ומימון המיליציות הרצחניות שהובילו את הטבח. שר הפנים הארון, לפי הדברים, תרם ביודעין לביצוע הפשעים נגד האנושות שכללו רצח, אונס, ביזה וטרנספר של אוכלוסייה אזרחית. עלי קושאייב, איש צבא בכיר בדרפור הורה למיליציות לבצע את המעשים.

התובעים הטילו על סודן אחריות חוקית לשתף פעולה עם בית הדין ולדאוג להבאת שני הנאשמים לשם. שר המשפטים של סודן עלי אל מרדי אמר שלבית הדין אין סמכות חוקית לשפוט אזרחים סודנים ושלא יאפשר קיום משפט כזה מחוץ לגבולות סודן. אחמד הארון משמש היום, באופן אירוני, שר ממונה על עניינים הומניטריים.

התקשורת הסודנית הודיעה אתמול שמספר אנשים יישפטו על מעורבות במתקפות בדרפור, אולם בבית הדין בהאג טוענים שמשפטים אלה נערכים רק למראית עין. בית הדין הבין לאומי אמור לדון רק במקרים של חשודים שמדינתם אינה שופטת אותם. ממשלת סודן עד כה גם הכחישה את ההאשמות שהייתה לה מעורבות במתקפות המיליציות, וטענה שאלה גופים עצמאיים ובלתי חוקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully