וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצים אחרונים למנוע את השבתת המשק

27.2.2007 / 14:44

איום השביתה הכללית מרחף מעל המשק הישראלי, אולם ניסיונות אחרונים נעשים על מנת למנוע את השביתה. במסגרת מאמצים אלו ביקשו המעסיקים הפרטיים, איגוד לשכות המסחר, רשות שדות התעופה והנהלת נמל אשדוד מבית הדין הארצי לעבודה להוציא צווי מניעה זמניים נגד השביתה. גורם באיגוד לשכות המסחר אמר, כי השביתה המתוכננת היא צעד לא מידתי שיגרום נזק כבד למשק בכלל ולמגזר הפרטי, שאינו צד בשביתה, בפרט.

בתוך כך ביקשה ההסתדרות מבית-הדין הארצי לעבודה ארכה עד השעה 16:00, להשיב לבקשות לצווי מניעה שהגישו המעסיקים הפרטיים.. אין התקדמות במגעים בין לשכת ראש הממשלה לבין לשכת יושב ראש ההסתדרות.

המאמצים למניעת השביתה הגיעו גם מצידו של מנכ"ל רשות שדות התעופה גבי אופיר קרא שלא לקיים את השביתה, שתפגע קשות בציבור האזרחים. לדבריו, השביתה הצפויה מחר בנמל התעופה בן-גוריון תפגע ביותר מ-50 אלף נוסעים, בכ-350 טיסות ותגרום נזק הנאמד במיליוני דולרים. בראיון לקול ישראל הוסיף אופיר, כי הוא "מבין את מאבקם של העובדים, אך אין לפתור את הסכסוך על גבם של האזרחים". אופיר אמר גם, כי על הממשלה לקבוע שנמל התעופה היחיד של ישראל לא יושבת בשל סכסוכי עבודה.

לרעיון זה של אופיר הצטרף גם ח"כ יואל חסון (קדימה). חסון, בשל הנזקים שעשויה לגרום השביתה, הגיש הצעת חוק שעיקרה איסור שביתה בנמלי הים והאוויר.

"השביתה תפגע מאוד בתיירות"

בתוך כך הביעו בלשכת מארגני התיירות הנכנסת דאגה רבה מן השביתה. יושב ראש הלשכה, שמואל מרום, שיגר מכתב לראש הממשלה וליושב ראש ההסתדרות, ובו אזהרה כי שביתה עלולה לפגוע מאוד בתעשיית התיירות. לדבריו, בימים הקרובים אמורים לבוא לישראל ולצאת ממנה עשרות אלפי תיירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully