וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים לא בטוחים שהמבצע הסתיים

יוני מנדל

27.2.2007 / 14:13

נראה כי מבצע צה"ל בעיר שכם הסתיים, אולם רבים מתושביה עדיין חוששים. ביום שאחרי הפלסטינים עוסקים בשיקום ומבטיחים לנקום

(וידאו: רויטרס)

לאחר הדיווחים על ירידת נפח הפעילות של כוחות צה"ל בשכם, חוזרים היום החיים בעיר באיטיות למסלולם. משרד החינוך הפלסטיני מסר, כי הלימודים באוניברסיטת א-נג'אח ובבתי הספר יתקיימו היום כסדרם. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי חנויות המסחר בעיר נפתחו היום.

עם זאת, הפלסטינים מדווחים כי "רבות מהחנויות נפגעו במהלך המבצע". במהלך היום עסקו פלסטינים רבים באומדן הנזקים שנגרמו בשל המבצע. משפחות רבות התלוננו על נזקים שנגרמו לבתיהם, לאחר שחיילי צה"ל התמשו בבתיהם כנקודות מסתור צבאיות. דווח כי גם תחנות השידור הפלסטיניות חוזרות לפעול, לאחר שבשלושת הימים האחרונים השתלטו עליהן חיילי צה"ל.

לפי דיווחי הפלסטינים, קיים עדיין חשש בקרב האוכלוסייה המקומית, כי הצבא לא סיים את המבצע בעיר וכוחות צה"ל עשויים לחזור בקרוב. גורמי ביטחון פלסטינים הזהירו את התושבים שייתכן כי כוחות צה"ל עדיין מצויים במקום.

החמושים: מבצע צה"ל נכשל

עם סיום המבצע כבר יוצאים החמושים בשכם ממקומות המסתור שלהם ומכריזים, כי פעולת צה"ל בעיר נכשלה כישלון חרוץ. אחד המבוקשים אמר, כי "המבצע הצבאי לא הצליח להשיג את אף אחת ממטרותיו, וכי כעת נשבעים החמושים להגיב על התוקפנות הישראלית".

דברים ברוח זו נאמרו גם בהודעה המשותפת של שלושה ארגונים חמושים פלסטינים בעיר. בהודעה, שנכתבה על ידי גדודי אלקודס - הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, גדודי חללי אל אקצה – הזרוע הצבאית של פתח, וגדודי "השהיד אבו עלי מוסטפא" – הזרוע הצבאית של החזית העממית לשחרור פלסטין, נכתב ש"הפעולה הישראלית נכשלה". עוד נכתב, כי "גורמי המודיעין הישראלים לא הצליחו לפגוע במנהיגי ה'התנגדות הפלסטינית' (ה"מוקאוומה"), ובסופו של דבר אולצו לצאת מהעיר, דבר המעיד על התבוסתנות ומפח הנפש שלהם".

בהודעה נכתב עוד ש"כל אלו מוכיחים שהאויב הישראלי מבין רק כוח". ההודעה מסתיימת בהבטחה פלסטינית המיועדת למפקדי הצבא, ובה נאמר "הרובים שלנו לא ירחמו עליכם, והבתים שלכם לא יהיו מוגנים, כל עוד הולם ליבו של ילד פלסטיני פנימה".

(עריכת וידאו: בת גולן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully